Retoryka i emisja głosu w pracy doradcy i infobrokera historycznego
Kierunek studiów: Doradztwo i infobrokerstwo historyczne
Kod programu: 05-S1IH16.2016

Nazwa modułu: | Retoryka i emisja głosu w pracy doradcy i infobrokera historycznego |
---|---|
Kod modułu: | 05-IDH-S1-030 |
Kod programu: | 05-S1IH16.2016 |
Semestr: | semestr zimowy 2016/2017 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Opis: | Realizacja modułu służy zwróceniu uwagi przyszłych doradców historycznych na kwestie świadomego wykorzystywania głosu i zrozumienie roli głosu w pracy. Jednocześnie realizacja modułu ma pozwolić studentom na zapoznanie się z podstawami logopedii, wiedzy z zakresu retoryki i poprawnej prezentacji. Wszystkie te działania są nakierowane na właściwe przygotowanie kandydatów do wykonywania zawodu doradcy i infobrokera historycznego. Celem ćwiczeń jest uświadomienie sobie roli głosu w pracy. Studenci zdobywają podstawowe wiadomości z zakresu anatomii i fizjologii aparatu fonacyjnego, a także poznają zasady higieny i profilaktyki aparatu mowy. W trakcie realizacji modułu studenci mają m.in. wyrobić sobie nawyk pełnego oddechu żebrowo-przeponowego, uczą się wykonywania ćwiczeń oddechowych, głosowych i artykulacyjnych. |
Wymagania wstępne: | Sprawność aparatu mowy |
Literatura podstawowa: | 1.D. Dąbrowska, A. Dziwińska, Emisja głosu. Wybrane zagadnienia o higienie i artykulacji. Skrypt dla studentów, Wałbrzych 2005;
2.Zarys higieny narządu głosu, red. Sz. Kubiak, Włocławek 2006;
3.A.B. Pease, Mowa ciała, Poznań 2007;
4.A. Schopenhauer, Erystyka czyli sztuka prowadzenia sporów, Warszawa 2005.
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada świadomość specyfiki języka polskiego i sposobów komunikowania [05-IDH-S1-030_1] |
IDH1A_W09 [4/5] |
Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacyjnych oraz metod i technik komunikowania się [05-IDH-S1-030_2] |
IDH1A_U07 [4/5] |
Posiada umiejętność przygotowania typowych dla zawodu doradcy i infobrokera historycznego ustnych wystąpień, wykorzystujących podstawowe elementy retoryki [05-IDH-S1-030_3] |
IDH1A_U09 [3/5] |
Prawidłowo identyfikuje i dostrzega dylematy związane z emisją głosu oraz retoryką, związane z wykonywaniem zawodu doradcy i infobrokera historycznego [05-IDH-S1-030_4] |
IDH1A_K04 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Aktywność na zajęciach, (przeprowadzone ćwiczenia ) [05-IDH-S1-030_w_1] | Zajęcia obejmują realizację szeregu ćwiczeń (oddechowych, dykcyjnych, itd.). |
05-IDH-S1-030_1 |
Przygotowane prace pisemne (sprawozdania-raporty) [05-IDH-S1-030_w_2] | Przygotowanie pracy pisemnej ma na celu weryfikację podstawowej wiedzy z zakresu wiedzy nt. emisji głosu oraz retoryki i umiejętności z ww. zakresu. |
05-IDH-S1-030_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
laboratorium [05-IDH-S1-030_fs_1] | Zajęcia z wykorzystaniem metod poszukujących (m.in. dyskusji, pracy pod kierunkiem) |
30 | Praca z literaturą, wykonywanie zadań oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji |
60 |
Aktywność na zajęciach, (przeprowadzone ćwiczenia ) [05-IDH-S1-030_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |