Popularyzacja wiedzy historycznej (po 1945 roku)
Kierunek studiów: Doradztwo i infobrokerstwo historyczne
Kod programu: 05-S1IH16.2016

Nazwa modułu: | Popularyzacja wiedzy historycznej (po 1945 roku) |
---|---|
Kod modułu: | 05-IDH-S1-015 |
Kod programu: | 05-S1IH16.2016 |
Semestr: | semestr zimowy 2018/2019 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Nabycie wiedzy dotyczącej podstawowej terminologii historycznej oraz głównych kierunków rozwoju jak i najważniejszych nowych ustaleń badawczych z zakresu historii Polski i powszechnej po 1945 r. odbywać się będzie poprzez uczestnictwo w wykładach, ćwiczeniach jak i pracę własną studenta z podręcznikiem. Nabywanie umiejętności wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji i użytkowania informacji będzie miało miejsce poprzez pracę własną z literaturą uzupełniającą. Natomiast umiejętność budowania samodzielnej wypowiedzi jak i pracy w grupie będzie doskonalona w trakcie wygłoszenia referatu, podczas którego student musi wejść w interakcję ze słuchaczami. |
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | •Bolechów B., Terroryzm w świecie dwubiegunowym. Toruń 2002
•Calvocoressi P., Polityka międzynarodowa po 1945 roku. Warszawa 1998
•Dudek A., Gryz Z., Komuniści i Kościół w Polsce 1945 – 1989. Kraków 2003
•Eisler J., Siedmiu wspaniałych: poczet pierwszych sekretarzy KC PZPR. Warszawa 2014.
•Gaddis J.L., Zimna wojna. Historia podzielonego świata. Warszawa 2007
•Historia polityczna świata XX wieku, 1945-2000. Red. M. Bankowicz. Kraków 2004.
•Kaczmarek R., Historia Polski 1914 - 1989. Warszawa 2010
•Kukułka J., Historia współczesna stosunków międzynarodowych 1945-2000. Warszawa 2007
•Paczkowski A., Wojna polsko-jaruzelska. Stan wojenny w Polsce 13 XII 1981 – 22 VII 1983. Warszawa 2006.
•Sowa A. L., Historia polityczna Polski 1944 – 1991. Kraków 2011
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Zna i rozumie podstawową terminologię historyczną, w zakresie potrzebnym do wykonywania obowiązków
doradcy i infobrokera historycznego, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej
[05-IDH-S1-015_1] |
IDH1A_W02 [5/5] |
Posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii, przydatną do studiowania doradztwa infobrokerstwa historycznego, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej [05-IDH-S1-015_2] |
IDH1A_W04 [4/5] |
Posiada umiejętność posługiwania się podstawowymi ujęciami teoretycznymi i modelami badawczymi, stosowanymi w badaniach historycznych oraz wykorzystuje zakres pojęciowy, charakterystyczny dla tych badań, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej [05-IDH-S1-015_3] |
IDH1A_U04 [5/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy i potrafi eksponować
jego elementy w ramach własnej działalności
[05-IDH-S1-015_4] |
IDH1A_K05 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [05-IDH-S1-015_w_1] | Egzamin pisemny składający się z pytań otwartych weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności oraz kompetencje społeczne |
05-IDH-S1-015_1 |
Referat [05-IDH-S1-015_w_2] | Ustne przedstawienie grupie studentów zaproponowanego przez prowadzącego tematu. |
05-IDH-S1-015_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [05-IDH-S1-015_fs_1] | Wykład wybranych podstawowych zagadnień z wykorzystaniem środków audiowizualnych |
20 | Praca z literaturą |
40 |
Egzamin [05-IDH-S1-015_w_1] |
ćwiczenia [05-IDH-S1-015_fs_2] | Metoda konwersatoryjna z wykorzystaniem pomocy audiowizualnych i multimedialnych |
20 | Lektura uzupełniająca, praca z podręcznikiem, przygotowanie referatu połączonego z prezentacją multimedialną |
40 |
Referat [05-IDH-S1-015_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |