Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (nowożytność powszechna XVI-XVII w.)
Kierunek studiów: Doradztwo i infobrokerstwo historyczne
Kod programu: 05-S1IH16.2016

Nazwa modułu: | Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (nowożytność powszechna XVI-XVII w.) |
---|---|
Kod modułu: | 05-IDH-S1-005 |
Kod programu: | 05-S1IH16.2016 |
Semestr: | semestr zimowy 2017/2018 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Opis: | Moduł Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (nowożytność powszechna XVI-XVII w.) ma na celu zaznajomić studentów z przemianami społecznymi, jakie zaszły w omawianym okresie czasu na kontynencie europejskim i miały wpływ na rozwój szkolnictwa, życia umysłowego i artystycznego, a tym samym ukształtowały kulturę europejską. Zapoznanie studentów ze zmianami stylowymi, następującymi w sztuce europejskiej w XVI-XVIII w, jak również z dorobkiem najważniejszych artystów omawianego okresu czasu, filozofów i ludzi nauki. |
Wymagania wstępne: | Zaliczenie modułu podstawy wiedzy o kulturze i nauce (średniowiecze powszechne)
|
Literatura podstawowa: | 1.Białostocki J., Teoretycy, pisarze i artyści o sztuce 1500-1600, Gdańsk 2007;
2.Bieńkowski T., Dobrzycki J., Staropolski świat nauki, Warszawa 1998;
3.Bochnak A., Historia sztuki nowożytnej, t. 1-2, Warszawa-Kraków 1981;
4.Butterfield H., Rodowód-współczesnej nauki 1300-1800, Warszawa 1968;
5.Delumeau J., Cywilizacja Odrodzenia, różne wydania;
6.Garin E., Zodiak życia. Astrologia -w okresie Renesansu, Warszawa 1992;
7.Vasari G., Żywoty najsławniejszych malarzy, rzeźbiarzy i architektów, t. 2, 4, 7, Warszawa-Kraków 1985-1987;
8.Voise W., Początki nowożytnych nauk społecznych, Warszawa 1962;
9.Webster Ch., Od Paracelsusa do Newtona. Magia i powstanie nowożytnych nauk, Warszawa 1992.
|
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę o miejscu i znaczeniu historii jako podstawy działalności popularyzatorskiej i doradczej oraz jej roli w systemie nauk
(zwłaszcza humanistycznych)
[05-IDH-S1-005_1] |
IDH1A_W01 [3/5] |
Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy i potrafi eksponować jego elementy
w ramach własnej działalności
[05-IDH-S1-005_10] |
IDH1A_K05 [3/5] |
Zna i rozumie podstawową terminologię historyczną, w zakresie potrzebnym do wykonywania obowiązków doradcy i infobrokera historycznego ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej
[05-IDH-S1-005_2] |
IDH1A_W02 [3/5] |
Posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej
[05-IDH-S1-005_3] |
IDH1A_W04 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę o powiązaniach historii z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego
[05-IDH-S1-005_4] |
IDH1A_W05 [2/5] |
Posiada podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych ustaleniach badawczych w zakresie nauk
humanistycznych (zwłaszcza historii), potrzebnych do pozyskiwania informacji i wykorzystywania ich w procesie popularyzacji
[05-IDH-S1-005_5] |
IDH1A_W06 [4/5] |
Posiada umiejętności wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji i użytkowania informacji pozyskiwanych z różnych źródeł i z
wykorzystaniem różnych sposobów, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. współczesnych mediów
[05-IDH-S1-005_6] |
IDH1A_U01 [3/5] |
Potrafi samodzielnie pozyskiwać wiedzę i rozwijać umiejętności (w tym badawcze), pracując pod kierunkiem opiekuna naukowego [05-IDH-S1-005_7] |
IDH1A_U03 [3/5] |
Posiada umiejętność budowania samodzielnej wypowiedzi (także z wykorzystaniem tzw. nowych mediów), w której wykorzystuje
pozyskane informacje, merytoryczne argumenty (także opinie innych autorów) i formułuje samodzielne wnioski
[05-IDH-S1-005_8] |
IDH1A_U06 [3/5] |
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role [05-IDH-S1-005_9] |
IDH1A_K02 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Egzamin [05-IDH-S1-005_w_1] | Wiedza i umiejętności studenta zostają zweryfikowane na podstawie egzaminu pisemnego. Pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności i kompetencje społeczne. |
05-IDH-S1-005_1 |
Aktywność własna studenta [05-IDH-S1-005_w_2] | Systematyczna weryfikacja wiedzy i umiejętności studenta na każdych zajęciach |
05-IDH-S1-005_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [05-IDH-S1-005_fs_1] | Wykład wybranych zagadnień przy użyciu środków audiowizualnych |
20 | Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy teoretycznej odnoszącej się do wskazanych zagadnień. |
40 |
Egzamin [05-IDH-S1-005_w_1] |
ćwiczenia [05-IDH-S1-005_fs_2] | (brak informacji) |
20 | (brak informacji) |
40 |
Aktywność własna studenta [05-IDH-S1-005_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |