Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (nowożytność powszechna XVI-XVII w.) Kierunek studiów: Doradztwo i infobrokerstwo historyczne
Kod programu: 05-S1IH16.2016

Nazwa modułu: Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (nowożytność powszechna XVI-XVII w.)
Kod modułu: 05-IDH-S1-005
Kod programu: 05-S1IH16.2016
Semestr: semestr zimowy 2017/2018
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Opis:
Moduł Podstawy wiedzy o kulturze i nauce (nowożytność powszechna XVI-XVII w.) ma na celu zaznajomić studentów z przemianami społecznymi, jakie zaszły w omawianym okresie czasu na kontynencie europejskim i miały wpływ na rozwój szkolnictwa, życia umysłowego i artystycznego, a tym samym ukształtowały kulturę europejską. Zapoznanie studentów ze zmianami stylowymi, następującymi w sztuce europejskiej w XVI-XVIII w, jak również z dorobkiem najważniejszych artystów omawianego okresu czasu, filozofów i ludzi nauki.
Wymagania wstępne:
Zaliczenie modułu podstawy wiedzy o kulturze i nauce (średniowiecze powszechne)
Literatura podstawowa:
1.Białostocki J., Teoretycy, pisarze i artyści o sztuce 1500-1600, Gdańsk 2007; 2.Bieńkowski T., Dobrzycki J., Staropolski świat nauki, Warszawa 1998; 3.Bochnak A., Historia sztuki nowożytnej, t. 1-2, Warszawa-Kraków 1981; 4.Butterfield H., Rodowód-współczesnej nauki 1300-1800, Warszawa 1968; 5.Delumeau J., Cywilizacja Odrodzenia, różne wydania; 6.Garin E., Zodiak życia. Astrologia -w okresie Renesansu, Warszawa 1992; 7.Vasari G., Żywoty najsławniejszych malarzy, rzeźbiarzy i architektów, t. 2, 4, 7, Warszawa-Kraków 1985-1987; 8.Voise W., Początki nowożytnych nauk społecznych, Warszawa 1962; 9.Webster Ch., Od Paracelsusa do Newtona. Magia i powstanie nowożytnych nauk, Warszawa 1992.
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada wiedzę o miejscu i znaczeniu historii jako podstawy działalności popularyzatorskiej i doradczej oraz jej roli w systemie nauk (zwłaszcza humanistycznych) [05-IDH-S1-005_1]
IDH1A_W01 [3/5]
Ma świadomość odpowiedzialności za zachowanie dziedzictwa kulturowego regionu, kraju i Europy i potrafi eksponować jego elementy w ramach własnej działalności [05-IDH-S1-005_10]
IDH1A_K05 [3/5]
Zna i rozumie podstawową terminologię historyczną, w zakresie potrzebnym do wykonywania obowiązków doradcy i infobrokera historycznego ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej [05-IDH-S1-005_2]
IDH1A_W02 [3/5]
Posiada uporządkowaną wiedzę szczegółową z zakresu historii, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego, ze szczególnym uwzględnieniem wybranej przez siebie epoki historycznej [05-IDH-S1-005_3]
IDH1A_W04 [3/5]
Posiada podstawową wiedzę o powiązaniach historii z innymi naukami humanistycznymi i społecznymi, przydatną do studiowania doradztwa i infobrokerstwa historycznego [05-IDH-S1-005_4]
IDH1A_W05 [2/5]
Posiada podstawową wiedzę o głównych kierunkach rozwoju i najważniejszych nowych ustaleniach badawczych w zakresie nauk humanistycznych (zwłaszcza historii), potrzebnych do pozyskiwania informacji i wykorzystywania ich w procesie popularyzacji [05-IDH-S1-005_5]
IDH1A_W06 [4/5]
Posiada umiejętności wyszukiwania, analizy, oceny, selekcji i użytkowania informacji pozyskiwanych z różnych źródeł i z wykorzystaniem różnych sposobów, ze szczególnym uwzględnieniem tzw. współczesnych mediów [05-IDH-S1-005_6]
IDH1A_U01 [3/5]
Potrafi samodzielnie pozyskiwać wiedzę i rozwijać umiejętności (w tym badawcze), pracując pod kierunkiem opiekuna naukowego [05-IDH-S1-005_7]
IDH1A_U03 [3/5]
Posiada umiejętność budowania samodzielnej wypowiedzi (także z wykorzystaniem tzw. nowych mediów), w której wykorzystuje pozyskane informacje, merytoryczne argumenty (także opinie innych autorów) i formułuje samodzielne wnioski [05-IDH-S1-005_8]
IDH1A_U06 [3/5]
Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role [05-IDH-S1-005_9]
IDH1A_K02 [2/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [05-IDH-S1-005_w_1]
Wiedza i umiejętności studenta zostają zweryfikowane na podstawie egzaminu pisemnego. Pomiar będzie zawierał różne typy zadań (otwarte i zamknięte), weryfikując zarówno wiedzę, jak i umiejętności i kompetencje społeczne.
05-IDH-S1-005_1 05-IDH-S1-005_2 05-IDH-S1-005_3 05-IDH-S1-005_4 05-IDH-S1-005_5
Aktywność własna studenta [05-IDH-S1-005_w_2]
Systematyczna weryfikacja wiedzy i umiejętności studenta na każdych zajęciach
05-IDH-S1-005_1 05-IDH-S1-005_10 05-IDH-S1-005_2 05-IDH-S1-005_3 05-IDH-S1-005_4 05-IDH-S1-005_5 05-IDH-S1-005_6 05-IDH-S1-005_7 05-IDH-S1-005_8 05-IDH-S1-005_9
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [05-IDH-S1-005_fs_1]
Wykład wybranych zagadnień przy użyciu środków audiowizualnych
20
Praca ze wskazaną literaturą przedmiotu obejmująca samodzielne przyswajanie wiedzy teoretycznej odnoszącej się do wskazanych zagadnień.
40 Egzamin [05-IDH-S1-005_w_1]
ćwiczenia [05-IDH-S1-005_fs_2]
(brak informacji)
20
(brak informacji)
40 Aktywność własna studenta [05-IDH-S1-005_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)