Podstawy socjologii
Kierunek studiów: Reżyseria
Kod programu: 09-S1RE12.2014
| Nazwa modułu: | Podstawy socjologii |
|---|---|
| Kod modułu: | 09-RE-S1-SKSa |
| Kod programu: | 09-S1RE12.2014 |
| Semestr: | semestr letni 2015/2016 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | W ramach modułu studenci uzyskują wiedzę nt. miejsca socjologii w naukach humanistycznych i społecznych. Następnie zapoznają się z charakterystyką kultury pojętej jako kultura symboliczna, poznają klasyczne teorie rozwoju społecznego. Poznają problematykę interakcji społecznych i statusu oraz funkcjonowania instytucji. Socjalizacja wraz z pojęciami osobowości, roli społecznej i tożsamości. Różnice płci jako różnice społeczne. Sfera ekspresyjno – integracyjna, obejmująca edukację, kulturę symboliczną i religię. Każdorazowo problematyka stricte socjologiczna konfrontowana jest z sferą kultury audiowizualnej i sztuk, stanowiących jej wysublimowaną ekspresję, tak aby przygotować studentów reżyserii do lepszego funkcjonowania w przyszłym zawodzie i wyposażyć ich w odpowiednie kompetencje społeczne. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student posiada wiedzę w zakresie socjologii kultury, zwłaszcza w aspekcie jej zastosowań w badaniach nad kinemato-
grafią i innymi dziedzinami kultury audiowizualnej. Zna w zarysie podstawy, pojęcia i metody badawcze socjologii
[SKSa_1] |
K_W03 [5/5] |
Student posiada wiedzę nt. podstawowych wyznaczników kultury symbolicznej (język, komunikacja, znak, symbol) [SKSa_2] |
K_W03 [4/5] |
Student zna problematykę pozostającą w zakresie badania socjologii sztuki, posiada wiedzę nt. zastosowań medium
filmowego w innych sztukach oraz w przemyśle audiowizualnym
[SKSa_3] |
K_W03 [5/5] |
Student posiada kompetencje aktywnego, suwerennego i krytycznego uczestnika życia społecznego, kulturalnego
i artystycznego, świadomie działającego na rzecz tworzenia i upowszechniania kultury, w pełni świadomego potencjału
oddziaływania sztuk audiowizualnych na zbiorowiska ludzkie i w pełni odpowiedzialnego za to oddziaływanie
[SKSa_4] |
K_K10 [4/5] |
Student wykazuje kompetencje społeczne związane z występami publicznymi podczas prezentacji własnych
dokonań twórczych, docenia wagę tych występów i poszanowanie dla publiczności
[SKSa_5] |
K_K01 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Ocena ciągła [SKSa_w_1] | Weryfikacja na podstawie obserwacji aktywności studenta na zajęciach, czynionych przez niego postępów w przyswajaniu wiedzy i umiejętności |
SKSa_1 |
| Praca praktyczna [SKSa_w_2] | Weryfikacja na podstawie wykonanego przez studenta zadania praktycznego dotyczącego wybranej koncepcji socjologicznej, złożonego z dwóch części: pisemnej (wyjaśnienie założeń wybranej koncepcji oraz podanie przykładów jej zastosowań) i filmowej (prezentacja własnego pomysłu na aplikację opisanej koncepcji lub własnej jej interpretacji) |
SKSa_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [SKSa_fs_1] | Wykład treści programowych modułu, połączony z dyskusją |
15 | Orientacja w bibliografii przedmiotowej
oraz prace literaturowe
|
15 |
Ocena ciągła [SKSa_w_1] |
| ćwiczenia [SKSa_fs_2] | Zajęcia konwersatoryjne wokół wybranych problemów socjologii kultury, konsultowanie i dyskutowanie projektów przygotowywanych przez studentów pisemnych i filmowych prezentacji przedmiotowych |
15 | Wstępne przygotowanie do prezentacji projektów pisemnej i filmowej interpretacji wybranej koncepcji socjologicznej |
15 |
Praca praktyczna [SKSa_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||