Diagnoza w resocjalizacji
Kierunek studiów: Pedagogika
Kod programu: 12-S2PE12.2015
| Nazwa modułu: | Diagnoza w resocjalizacji |
|---|---|
| Kod modułu: | 12-PE-RM-S2-DR |
| Kod programu: | 12-S2PE12.2015 |
| Semestr: |
|
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Program modułu: Diagnoza w resocjalizacji zapoznaje studentów z wiedzą i praktyczną dotyczącą zasad, typów i rodzaju diagnozy stosowanej w resocjalizacji, procedur i instytucji, które realizują zadania diagnostyczne, danych niejawnych, w odniesieniu do typów i rodzajów zaburzeń i typów niedostosowania społecznego in. Moduł umożliwia nabycie umiejętności korzystania z narzędzi diagnostycznych, klinicznego przeprowadzenia diagnozy resocjalizacyjnej, tworzenia własnych narzędzi i budowania warsztatu pracy diagnostycznej. |
| Wymagania wstępne: | (brak informacji) |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki, czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, wyraża taką postawę w środowisku specjalistów i pośrednio modeluje to podejście wśród innych, ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów [_K_1] |
K_K06 [3/5] |
jest wrażliwy na problemy edukacyjne i społeczne, gotowy do komunikowania się i współpracy z otoczeniem, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, oraz do aktywnego uczestnictwa w grupach i organizacjach realizujących działania pedagogiczne [_K_2] |
K_K07 [3/5] |
potrafi w sposób klarowny, spójny i precyzyjny wypowiadać się w mowie i na piśmie, na temat zagadnień i problemów w diagnozie resocjalizacyjnej, [_U_1] |
K_U06 [3/5] |
potrafi dokonywać obserwacji sytuacji i zdarzeń pedagogicznych, potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu pedagogiki resocjalizacyjnej oraz psychologii do analizowania i interpretowania określonego rodzaju sytuacji i zdarzeń pedagogicznych i społecznych, a także motywów i wzorów zachowań uczestników tych sytuacji, potrafi generować oryginalne rozwiązania złożonych problemów pedagogicznych i prognozować przebieg ich rozwiązywania oraz przewidywać skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych, potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną w celu analizy złożonych problemów w celu diagnozowania i projektowania działań praktycznych [_U_2] |
K_U02 [3/5] |
ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej pedagogiki resocjalizacyjnej, ma wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań diagnostycznych w praktyce pedagogicznej, [_W_1] |
K_W04 [3/5] |
posiada wiedzę odnoszącą się do specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym uczniów niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem [_W_2] |
KN_W09 [3/5] |
ma pogłębioną i rozszerzoną wiedzę na temat biologicznych, psychologicznych, społecznych, filozoficznych podstaw kształcenia i wychowania; rozumie istotę funkcjonalności i dysfunkcjonalności, harmonii i dysharmonii, normy i patologii [_W_3] |
K_W11 [3/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| egzamin [_w_1] | egzamin – egzamin pisemny |
_U_1 |
| aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2] | obecność na zajęciach - ćwiczeniach, aktywny udział wyrażający się przygotowaniem merytorycznym i praktycznym do zadanego zagadnienia |
_U_1 |
| praca pisemna [_w_3] | praca pisemna – diagnoza resocjalizacyjna |
_K_1 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [_fs_1] | metody podające wspomagane prezentacją |
15 | zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne do egzaminu |
10 |
egzamin [_w_1] |
| ćwiczenia [_fs_2] | metody podające i aktywizujące |
15 | zapoznanie z literaturą, przygotowanie merytoryczne i praktyczne do ćwiczeń, przygotowanie pracy pisemnej – diagnozy resocjalizacyjnej |
20 |
aktywność na zajęciach - weryfikacja ciągła [_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||