Metodyka nauczania i wychowania osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim II Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: 06-N1PC13.2014

Nazwa modułu: Metodyka nauczania i wychowania osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim II
Kod modułu: PSER_MNL_II
Kod programu: 06-N1PC13.2014
Semestr: semestr zimowy 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 2
Opis:
Pierwsze dwa efekty kształcenia - pedagogiczne oraz pierwszy i trzeci efekt nauczycielski planuje się osiągnąć podczas wykładowej formy zajęć. Na zajęciach w formie ćwiczeń oraz w ramach pracy własnej studenta planuje się osiągnąć następujące efekty: PSER_MNL_II_2; PSER_MNL_II_3; PSERN_MNL_II_1; PSERN_ MNL _II_2; PSERN_ MNL _II_3. Zasadniczym celem modułu będzie zapoznanie studenta ze specyfiką pracy z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu podstaw pedagogiki specjalnej i oligofrenopedagogiki.
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna elementarną terminologię z zakresu pedagogiki specjalnej dotyczącą funkcjonowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną oraz z zakresu metodyki pracy edukacyjno-rewalidacyjno-wychowawczej. [PSER_MNL_II_1]
K_W01 [1/5]
Student potrafi wykorzystywać podstawową wiedzę z zakresu oligofrenopedagogiki w celu analizowania i interpretowania sytuacji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych i pomocowych w pracy z uczniem z lekką niepełnosprawnością intelektualną. [PSER_MNL_II_2]
K_U02 [4/5]
Student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, dokonuje oceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności w zakresie pracy edukacyjnej, rewalidacyjnej, terapeutycznej i wychowawczej wśród uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. [PSER_MNL_II_3]
K_K01 [2/5]
Student potrafi dobierać i wykorzystywać dostępne materiały, środki i metody pracy w celu projektowania i efektywnego realizowania działań dydaktycznych oraz wykorzystywać nowoczesne technologie do pracy dydaktycznej [PSERN_MNL_II_1]
KN_U08 [1/5]
Student ma świadomość konieczności prowadzenia zindywidualizowanych działań dydaktycznych w stosunku do uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną [PSERN_ MNL _II_2]
KN_K03 [2/5]
Student ma świadomość istnienia etycznego wymiaru diagnozowania i oceniania uczniów [PSERN_MNL_II_3]
KN_K05 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Egzamin [PSER_MNL_II_w_1]
Egzamin o charakterze testowo-opisowym, obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu.
PSER_MNL_II_1 PSER_MNL_II_2 PSER_MNL_II_3 PSERN_MNL_II_1 PSERN_ MNL _II_2
Opracowanie środków dydaktycznych [PSER_MNL_II_w_2]
Zespołowe opracowanie środków dydaktycznych przydatnych w prowadzeniu zajęć z uczniami z lekką niepełnosprawnością intelektualną z wykorzystaniem poznanych metod.
PSER_MNL_II_3 PSERN_MNL_II_1 PSERN_ MNL _II_2
Praca pisemna [PSER_MNL_II_w_3]
Zespołowe dokonanie diagnozy struktury grupy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (socjometria), opracowanie propozycji zmian.
PSER_MNL_II_1 PSER_MNL_II_2 PSERN_ MNL _II_2 PSERN_MNL_II_3
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PSER_MNL_II_fs_1]
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
15
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą, przygotowuje się do egzaminu w formie testu pytań otwartych.
15 Egzamin [PSER_MNL_II_w_1]
ćwiczenia [PSER_MNL_II_fs_2]
Metody podające, problemowe i praktyczne
30
(brak informacji)
0 Opracowanie środków dydaktycznych [PSER_MNL_II_w_2] Praca pisemna [PSER_MNL_II_w_3]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)