Metodyka nauczania i wychowania os. z niep. złożoną
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: 06-N1PC13.2014
| Nazwa modułu: | Metodyka nauczania i wychowania os. z niep. złożoną |
|---|---|
| Kod modułu: | PSER_NZ |
| Kod programu: | 06-N1PC13.2014 |
| Semestr: | semestr letni 2015/2016 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | egzamin |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Opis: | Efekty kształcenia modułu powiązane są zarówno z ćwiczeniową, jak i wykładową formą kształcenia. Celem modułu będzie zaznajomienie studenta z metodami pracy edukacyjnej , wychowawczej i terapeutycznej, wykorzystywanymi w pracy z osobami ze sprzężonymi niepełnosprawnościami.
|
| Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
| Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student posiada wiedzę na temat współczesnych teorii dotyczących wychowania, uczenia się i nauczania osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością oraz różnorodnych uwarunkowań tych procesów
[PSERN_NZ_1] |
KN_W04 [2/5] |
Student potrafi posługiwać się wiedzą teoretyczną z zakresu pedagogiki specjalnej i ortodydaktyki w celu analizowania i prognozowania sytuacji oraz dobierania metod pracy z uczniem ze złożoną niepełnosprawnością na poszczególnych etapach edukacyjnych
[PSERN_NZ_2] |
KN_U03 [4/5] |
Student potrafi analizować własne działania pedagogiczne związane z projektowaniem programu terapeutycznego
[PSERN_NZ_3] |
KN_U14 [4/5] |
Student odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy; projektuje oddziaływania terapeutyczne dla osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością
[PSERN_NZ_4] |
KN_K06 [3/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę na temat możliwych zaburzeń rozwoju zarówno w aspekcie psychologicznym jak i biologicznym pojawiających się w cyklu życia osoby z niepełnosprawnością sprzężoną
[PSER_NZ_1] |
K_W06 [3/5] |
Student ma uporządkowaną wiedzę na temat ośrodków i instytucji mogących sprawować opiekę nad osobą z niepełnosprawnością sprzężoną w zakresie edukacji, rehabilitacji i wychowania.
[PSER_NZ_2] |
K_W10 [2/5] |
Student potrafi odpowiednio wybrać i zastosować metody pracy z osobami z niepełnosprawnością sprzężoną w celu efektywnego wykonania zadań związanych z ich edukacją, rehabilitacją oraz wychowaniem.
[PSER_NZ_3] |
K_U10 [3/5] |
Student w sytuacjach pracy z osobą z niepełnosprawnością sprzężoną potrafi wykazać się profesjonalizmem, stosując zasady etyki zawodowej związanej z pracą pedagoga specjalnego.
[PSER_NZ_4] |
K_K05 [4/5] |
| Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
|---|---|---|
| Egzamin [PSER_NZ_w_1] | Egzamin pisemny o charakterze opisowym, obejmujący znaczną część treści/działań zmierzających do osiągnięcia efektów kształcenia modułu
|
PSERN_NZ_1 |
| Praca pisemna [PSER_NZ_w_2] | Projekt programu terapeutycznego dla osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością w wybranej kategorii wiekowej
|
PSERN_NZ_2 |
| Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
|---|---|---|---|---|---|
| Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
| wykład [PSER_NZ_fs_1] | Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
|
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą. |
20 |
Egzamin [PSER_NZ_w_1] |
| ćwiczenia [PSER_NZ_fs_2] | Metody podające, problemowe i praktyczne
|
10 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej |
20 |
Praca pisemna [PSER_NZ_w_2] |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||