Poradnictwo i wsparcie dla osób niepełnosprawnych intelektualnie
Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: 06-N1PC13.2014

Nazwa modułu: | Poradnictwo i wsparcie dla osób niepełnosprawnych intelektualnie |
---|---|
Kod modułu: | PSER_PWs |
Kod programu: | 06-N1PC13.2014 |
Semestr: | semestr letni 2016/2017 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Opis: | Dwa pierwsze efekty kształcenia (zarówno pedagogiczne, jak i nauczycielskie) zostaną osiągnięte podczas zajęć wykładowych. Pozostałe przypisane modułowi efekty (pedagogiczne i nauczycielskie) będą realizowane w ramach ćwiczeń. Dodatkowo wszystkie efekty będą pogłębiane podczas pracy własnej studenta. Głównym celem jest przygotowanie studenta do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań z zakresu poradnictwa i szeroko rozumianego wsparcia osób niepełnosprawnych i ich rodzin.
|
Wymagania wstępne: | Wiedza z zakresu podstaw pedagogiki specjalnej i oligofrenopedagogiki |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w odniesieniu do osób niepełnosprawnych intelektualnie
[PSERN_PWs_1] |
KN_W05 [2/5] |
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych intelektualnie
[PSERN_PWs_2] |
KN_U01 [1/5] |
Potrafi animować działania ukierunkowane na stymulację i wpieranie dążeń autokreacyjnych u osób niepełnosprawnych intelektualnie
[PSERN_PWs_3] |
KN_U10 [3/5] |
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach organizacyjnych i instytucjach realizujących działania na rzecz osób niepełnosprawnych intelektualnie i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w tejże dziedzinie
[PSERN_PWs_4] |
KN_K07 [1/5] |
Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w odniesieniu do osób niepełnosprawnych intelektualnie
[PSER_PWs_1] |
K_W05 [2/5] |
Student zna podstawy prawne i strukturę systemu opiekuńczo-wychowawczego i edukacyjnego w odniesieniu do osób niepełnosprawnych intelektualnie
[PSER_PWs_2] |
K_W14 [2/5] |
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych intelektualnie
[PSER_PWs_3] |
K_U01 [1/5] |
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach organizacyjnych i instytucjach realizujących działania na rzecz osób niepełnosprawnych i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w tejże dziedzinie [PSER_PWs_4] |
K_K07 [3/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Test wiadomości [PSER_PWs_w_1] | Test wyboru
|
PSERN_PWs_1 |
Praca pisemna/prezentacje [PSER_PWs_w_2] | Projekt sieci wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną
|
PSERN_PWs_2 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PSER_PWs_fs_1] | Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
|
10 | Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
|
50 |
Test wiadomości [PSER_PWs_w_1] |
ćwiczenia [PSER_PWs_fs_2] | Metody podające, problemowe i praktyczne
|
20 | Przygotowanie pracy zaliczeniowej/prezentacji: opracowanie projektu sieci wsparcia |
70 |
Praca pisemna/prezentacje [PSER_PWs_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |