Poradnictwo i wsparcie dla osób niepełnosprawnych intelektualnie Kierunek studiów: Pedagogika specjalna
Kod programu: 06-N1PC13.2014

Nazwa modułu: Poradnictwo i wsparcie dla osób niepełnosprawnych intelektualnie
Kod modułu: PSER_PWs
Kod programu: 06-N1PC13.2014
Semestr: semestr letni 2016/2017
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Opis:
Dwa pierwsze efekty kształcenia (zarówno pedagogiczne, jak i nauczycielskie) zostaną osiągnięte podczas zajęć wykładowych. Pozostałe przypisane modułowi efekty (pedagogiczne i nauczycielskie) będą realizowane w ramach ćwiczeń. Dodatkowo wszystkie efekty będą pogłębiane podczas pracy własnej studenta. Głównym celem jest przygotowanie studenta do podejmowania indywidualnych i zespołowych działań z zakresu poradnictwa i szeroko rozumianego wsparcia osób niepełnosprawnych i ich rodzin.
Wymagania wstępne:
Wiedza z zakresu podstaw pedagogiki specjalnej i oligofrenopedagogiki
Literatura podstawowa:
(brak informacji)
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w odniesieniu do osób niepełnosprawnych intelektualnie [PSERN_PWs_1]
KN_W05 [2/5]
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych intelektualnie [PSERN_PWs_2]
KN_U01 [1/5]
Potrafi animować działania ukierunkowane na stymulację i wpieranie dążeń autokreacyjnych u osób niepełnosprawnych intelektualnie [PSERN_PWs_3]
KN_U10 [3/5]
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach organizacyjnych i instytucjach realizujących działania na rzecz osób niepełnosprawnych intelektualnie i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w tejże dziedzinie [PSERN_PWs_4]
KN_K07 [1/5]
Student ma podstawową wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w aspekcie biologicznym, psychologicznym oraz społecznym w odniesieniu do osób niepełnosprawnych intelektualnie [PSER_PWs_1]
K_W05 [2/5]
Student zna podstawy prawne i strukturę systemu opiekuńczo-wychowawczego i edukacyjnego w odniesieniu do osób niepełnosprawnych intelektualnie [PSER_PWs_2]
K_W14 [2/5]
Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych intelektualnie [PSER_PWs_3]
K_U01 [1/5]
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach organizacyjnych i instytucjach realizujących działania na rzecz osób niepełnosprawnych i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w tejże dziedzinie [PSER_PWs_4]
K_K07 [3/5]
Typ Opis Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji
Test wiadomości [PSER_PWs_w_1]
Test wyboru
PSERN_PWs_1 PSER_PWs_1 PSER_PWs_2
Praca pisemna/prezentacje [PSER_PWs_w_2]
Projekt sieci wsparcia dla osób z niepełnosprawnością intelektualną
PSERN_PWs_2 PSERN_PWs_3 PSERN_PWs_4 PSER_PWs_3 PSER_PWs_4
Rodzaj prowadzonych zajęć Praca własna studenta Sposoby weryfikacji
Typ Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) Liczba godzin Opis Liczba godzin
wykład [PSER_PWs_fs_1]
Wykład z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
10
Student zapoznaje się z literaturą obowiązkową i uzupełniającą.
50 Test wiadomości [PSER_PWs_w_1]
ćwiczenia [PSER_PWs_fs_2]
Metody podające, problemowe i praktyczne
20
Przygotowanie pracy zaliczeniowej/prezentacji: opracowanie projektu sieci wsparcia
70 Praca pisemna/prezentacje [PSER_PWs_w_2]
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)