Wybrane zagadnienia z psychologii twórczości/KN
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: 13-S2EM12.2014

Nazwa modułu: | Wybrane zagadnienia z psychologii twórczości/KN |
---|---|
Kod modułu: | 13-EM-S2-PST_KN |
Kod programu: | 13-S2EM12.2014 |
Semestr: | semestr letni 2014/2015 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | Moduł Psychologia twórczości ma umożliwić studentowi orientowanie się w podstawowych pojęciach psychologii twórczości dotyczących aktywności muzycznej, w tym w wiedzy o twórczością w odniesieniu do wytworu i twórcy, kryteriach twórczości, podstawowych teoriach twórczości, składnikach procesu twórczego, emocjach i motywacjach w twórczości, społecznym odbiorze twórczości. Student powinien zdobyć umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej we własnej aktywności twórczej. |
Wymagania wstępne: | Wymagane: realizacja efektów kształcenia modułów: Pedagogika ogólna, Psychologia ogólna, Psychologia muzyki. |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę dotyczącą podstawowych pojęć z zakresu psychologii twórczości i wybranych teorii psychologicznych zajmujących się problematyką procesu twórczego. [13-EM-S2-PST_KN_1] |
K_W07 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę dotyczącą motywacji i emocji towarzyszącym procesowi twórczemu, w odniesieniu do aktywności muzycznej. [13-EM-S2-PST_KN_2] |
K_W14 [3/5] |
Posiada podstawową wiedzę związaną z procesami poznawczymi i uwarunkowaniami społecznymi towarzyszącymi twórczości muzycznej.
[13-EM-S2-PST_KN_3] |
K_W14 [3/5] |
Umie zastosować wiedzę psychologiczną w analizie procesu twórczego w odniesieniu do działalności muzycznej.
[13-EM-S2-PST_KN_4] |
K_K01 [3/5] |
Rozumie zjawiska towarzyszące twórczości muzycznej w świetle badań psychologicznych. Jest zdolny do analizy własnych procesów twórczych w dziedzinie muzyki. [13-EM-S2-PST_KN_5] |
K_W14 [3/5] |
Umie formułować własne stanowiska, współpracować w grupie, dostosować się do warunków rynkowych w zakresie własnej aktywności twórczej.
[13-EM-S2-PST_KN_6] |
K_K09 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
Kolokwium pisemne [13-EM-S2-PST_KN_w_1] | Kolokwium pisemne, na które składać się będzie 8 pytań wymagających kilkuzdaniowej, wyczerpującej odpowiedzi |
13-EM-S2-PST_KN_1 |
Egzamin ustny [13-EM-S2-PST_KN_w_2] | Weryfikacja wiedzy i umiejętności w oparciu o treść wykładów ćwiczeń oraz wskazaną
w sylabusie literaturę
|
13-EM-S2-PST_KN_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [13-EM-S2-PST_KN_fs_1] | Przedstawienie podstawowej problematyki z zakresu psychologii twórczości w tradycyjnej metodzie wykładowej
|
15 | Praca ze wskazaną literaturąprzedmiotu obejmująca samodzielne przyswojenie i rozszerzenie wiedzy dotyczącej zagadnień przedstawianych na wykładach
|
15 |
Kolokwium pisemne [13-EM-S2-PST_KN_w_1] |
ćwiczenia [13-EM-S2-PST_KN_fs_2] | Omawianie szczegółowych zagadnień dotyczących problematyki psychologii twórczości w pracach pisemnych
i debacie ustnej
|
15 | Przygotowanie do ćwiczeń poprzez samodzielną analizę wskazanych problemów
|
15 |
Kolokwium pisemne [13-EM-S2-PST_KN_w_1] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |