Programy i gry edukacyjne
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: 03-S1MT12.2014

Nazwa modułu: | Programy i gry edukacyjne |
---|---|
Kod modułu: | 03-MO1S-12-PGEd |
Kod programu: | 03-S1MT12.2014 |
Semestr: | semestr zimowy 2016/2017 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Opis: | 1. Przedstawienie oprogramowania wykorzystywanego na lekcjach z zajęć komputerowych w szkole podstawowej.
2. Przegląd oprogramowania edukacyjnego wspomagającego pracę nauczyciela innych przedmiotów:
a. oprogramowanie wykorzystywane na lekcjach matematyki,
b. przegląd zawartości płyt CD załączonych do podręczników z informatyki i możliwość wykorzystania w szkole,
3. Przegląd oprogramowania edukacyjnego dla uczniów:
a. EduRomy – elektroniczne podręczniki,
b. program umożliwiający nauczanie przepisów ruchu drogowego.
c. gry edukacyjne
|
Wymagania wstępne: | brak |
Literatura podstawowa: | (brak informacji) |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi wymienić poznane programy i gry edukacyjne i wskazać ich zastosowanie w pracy nauczyciela matematyki i informatyki [PGEd_1] |
K_U38 [1/5] |
potrafi wykorzystać poznane programy edukacyjne do wspomagania pracy własnej, a w szczególności pracy nauczyciela matematyki i informatyki [PGEd_2] |
K_U38 [2/5] |
potrafi sam stworzyć własne projekty w poznanych programach edukacyjnych [PGEd_3] |
K_K03 [4/5] |
umie ułożyć i przeanalizować algorytm zgodny ze specyfikacją i zapisać go w poznanym programie [PGEd_4] |
K_U26 [3/5] |
potrafi sam wyszukać nowe programy i gry edukacyjne, które wspomogą pracę własną, a w szczególności pracę nauczyciela matematyki i informatyki [PGEd_5] |
K_K01 [2/5] |
Typ | Opis | Kody efektów modułowych do których odnosi się sposób weryfikacji |
---|---|---|
aktywność na zajęciach [PGEd_w_1] | weryfikacja znajomości treści wykładów oraz umiejętności zdobytych na wcześniejszych zajęciach na podstawie zadawanych pytań przez prowadzącego laboratorium na zajęciach. |
PGEd_1 |
sprawdziany pisemne [PGEd_w_2] | weryfikacja umiejętności na podstawie analizy rozwiązanych problemów w trakcie sprawdzianów pisemnych |
PGEd_2 |
egzamin pisemny [PGEd_w_3] | weryfikacja znajomości poznanych programów w oparciu o analizę odpowiedzi na pytania egzaminacyjne o charakterze teoretycznym i praktycznym, weryfikacja umiejętności na podstawie stworzonego przez studenta własnego projektu w poznanym programie edukacyjnym |
PGEd_1 |
Rodzaj prowadzonych zajęć | Praca własna studenta | Sposoby weryfikacji | |||
---|---|---|---|---|---|
Typ | Opis (z uwzględnieniem metod dydaktycznych) | Liczba godzin | Opis | Liczba godzin | |
wykład [PGEd_fs_1] | wykład prezentujący programy aktualnie wykorzystywane w nauczaniu zajęć komputerowych i innych przedmiotów, zwłaszcza matematyki |
15 | samodzielne studiowanie wykładów |
10 |
aktywność na zajęciach [PGEd_w_1] |
laboratorium [PGEd_fs_2] | Laboratorium, w trakcie którego studenci dokładnie zapoznają się z możliwościami programów omawianych na wykładzie, a także kształtowane są umiejętności wymienione w zestawie efektów kształcenia modułu |
15 | samodzielne rozwiązywanie zadań domowych |
10 |
sprawdziany pisemne [PGEd_w_2] |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |