Nowoczesna biblioteka: Szkolne Centra Informacji
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2.2025

Nazwa modułu: | Nowoczesna biblioteka: Szkolne Centra Informacji |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-NB-N2-SCI03 |
Kod programu: | W1-N2BN19.2.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł koncentruje się na szkolnych centrach informacji jako instytucjach kultury funkcjonujących w środowisku edukacyjnym. Analizowana jest ich rola w rozwijaniu kompetencji kulturowych i informacyjnych młodzieży, wspieraniu edukacji nieformalnej oraz animacji kultury w szkole. Studenci poznają modele organizacyjne tych ośrodków, ich funkcje kulturotwórcze oraz metody pracy z uczniami w kontekście uczestnictwa w kulturze i integracji społecznej.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę dotyczącą funkcjonowania szkolnych centrów informacji jako instytucji kultury, w tym ich roli w edukacji kulturowej. [SCI03_01] |
K_W03 [4/5] |
Student zna regulacje prawne dotyczące działalności szkolnych centrów informacji. [SCI03_02] |
K_W06 [4/5] |
Student potrafi zdiagnozować problemy kulturowe i edukacyjne w środowisku szkolnym i zaproponować rozwiązania. [SCI03_03] |
K_U02 [4/5] |
Student potrafi opracować i wdrażać innowacyjne metody pracy kulturotwórczej w szkolnym centrum informacji. [SCI03_04] |
K_U04 [4/5] |
Student uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów praktycznych w pracy instytucji kultury. [SCI03_05] |
K_K02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [SCI03_fs_1] | 10 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] |
zaliczenie |
SCI03_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |