Seminarium magisterskie 4 (moduł obowiązkowy dyplomowy)
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2.2025

Nazwa modułu: | Seminarium magisterskie 4 (moduł obowiązkowy dyplomowy) |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-N2-SMMO04 |
Kod programu: | W1-N2BN19.2.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 21 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu finalizowane jest zadanie polegające na opracowaniu rozprawy na poziomie pracy magisterskiej z obszaru badań nad książką i informacją, z uwzględnieniem kontekstów nauk o kulturze i religii oraz nauk o komunikacji społecznej i mediach. Redagowane są ostatnie rozdziały przewidziane w wypowiedzi pisemnej. Weryfikowany jest stan badań oraz tworzone są elementy uzupełniające zasadniczą część pracy. Aby zapewnić wysoką jakość ostatecznej wersji rozprawy osoby studiujące dbają o spójność i poprawność językową, terminologiczną i formalną tekstu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną znajomość zagadnień z obszaru badań nad książką i informacją. Zna relacje łączące te zagadnienia z innymi dyscyplinami nauk humanistycznych i społecznych, a w szczególności z naukami o kulturze i religii oraz naukami o komunikacji społecznej i mediach. [SMMO04_01] |
K_W03 [5/5] |
Student w sposób pogłębiony zna metodologie badań adekwatne do zagadnień podjętych z zadaniu badawczym, ze szczególnym uwzględnieniem metodologii nauk o kulturze i religii oraz nauk o komunikacji społecznej i mediach. Zna stan piśmiennictwa/dyskusji naukowej właściwy dla realizowanego zadania badawczego. [SMMO04_02] |
K_W01 [5/5] |
Student posiada umiejętność samodzielnego gromadzenia odpowiedniego piśmiennictwa i dokumentów, w wersji tradycyjnej i cyfrowej, przydatnych podczas formułowania problemów badawczych, stawiania pytań badawczych, w konstruowaniu planu pracy, stanu badań oraz podczas pisania rozprawy magisterskiej. [SMMO04_03] |
K_U02 [5/5] |
Student posiada pogłębione umiejętności badawcze z obszaru badań nad książką i informacją. Potrafi zaplanować przebieg postępowania badawczego prowadzonego na podstawie wyselekcjonowanych źródeł i opracowań. Wykazuje się zdolnością do twórczego i świadomego stosowania, adaptowania oraz konstruowania metod i narzędzi badawczych w celu rozwiązywania typowych dla podjętej rozprawy problemów badawczych. [SMMO04_04] |
K_U01 [5/5] |
W oparciu o zdobytą wiedzę teoretyczną i metodologiczną student potrafi samodzielnie przygotować opracowanie pisemne dotyczące zagadnień mieszczących się w obszarze badań nad książką i informacją. Wykazuje umiejętność krytycznego ujęcia wybranego tematu, logicznego formułowania tez oraz ich poparcia rzetelnymi argumentami zaczerpniętymi z literatury naukowej, adekwatnej do przedmiotu analizy [SMMO04_05] |
K_U06 [5/5] |
Student wybiera temat pracy magisterskiej użyteczny społecznie, zgodny z posiadanymi umiejętnościami, wykazując się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do zawodu. Dzięki temu buduje pozytywny wizerunek pracowników biblioteki lub innych instytucji kultury, nauki i edukacji. [SMMO04_06] |
K_K06 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [SMMO04_fs_1] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
SMMO04_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |