Cywilizacyjne konteksty zmian kulturowych
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-N2BN19.2.2025

Nazwa modułu: | Cywilizacyjne konteksty zmian kulturowych |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-N2-CKZK03 |
Kod programu: | W1-N2BN19.2.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie z pogłębioną wiedzą na temat przebiegu procesów kulturotwórczych determinowanych przemianami cywilizacyjnymi. Studenci poznają różne współczesne koncepcje i teorie cywilizacji, tłumaczące zmiany kulturowe, tożsamościowe i rolę, jaką w nich odgrywają zwłaszcza nowoczesne technologie cyfrowe. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat teorii tłumaczących przemiany cywilizacyjne, w tym kulturowe w perspektywie globalnej i diachronicznej. [CKZK03_01] |
K_W01 [5/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę o narzędziach, metodach właściwych różnym teoriom cywilizacji służących analizie i interpretacji efektów działalności kulturotwórczej. [CKZK03_02] |
K_W05 [5/5] |
Student ma pogłębioną wiedzę o zależnościach między czynnikami społecznymi, politycznymi, ekonomicznymi, religijnymi i technologicznymi w kształtowaniu procesów kulturowych, a zwłaszcza w rozwoju instytucji GLAM. [CKZK03_03] |
K_W03 [4/5] |
Student potrafi krytycznie ocenić zjawiska kulturowe w kontekście przemian cywilizacyjnych z wykorzystaniem wybranych narzędzi właściwych naukom o kulturze i religii i innym dyscyplinom naukowym. [CKZK03_04] |
K_U06 [5/5] |
Student dostrzega nieustające zmiany w obszarze kultury i jest gotowa do krytycznej oceny tych procesów, wykorzystując posiadaną wiedzę o teoretycznych koncepcjach cywilizacji. [CKZK03_05] |
K_K01 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [CKZK03_fs_1] | 10 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
CKZK03_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |