Nowoczesna biblioteka: Promocja książki i czytelnictwa w bibliotekach
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2.2025

Nazwa modułu: | Nowoczesna biblioteka: Promocja książki i czytelnictwa w bibliotekach |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-NB-S2-PKCB02 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu wyposażenie studentów w kompetencje niezbędne do promowania literatury i czytelnictwa w środowisku instytucji kultury, ze szczególnym uwzględnieniem bibliotek jako przestrzeni animacji życia kulturalnego i społecznego. Studenci poznają mechanizmy oddziaływania kultury literackiej na społeczności lokalne oraz uczą się projektować działania promocyjne, które wspierają rozwój uczestnictwa w kulturze czytelniczej. Zajęcia mają charakter praktyczno-teoretyczny i przygotowują studentów do samodzielnego projektowania działań promujących literaturę, z uwzględnieniem misji instytucji kultury, ich wartości oraz lokalnego kontekstu społecznego. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę na temat potrzeb i zachowań czytelników, zna narzędzia, technologie i źródła informacji o wydarzeniach poświęconych promocji książki w instytucjach kultury. Zna mechanizmy oddziaływania kultury literackiej na uczestnictwo w kulturze oraz procesy społecznego budowania wartości kulturowych. [PKCB02_01] |
K_W01 [3/5] |
Student potrafi zaprojektować i zrealizować działanie promujące literaturę, uwzględniając misję i wartości instytucji kultury oraz lokalny kontekst społeczny. [PKCB02_02] |
K_U04 [3/5] |
Student, przy użyciu przyswojonej terminologii i metodologii, potrafi przygotowywać informacje promujące bibliotekę, usługi i imprezy biblioteczne, publikacje, wydawnictwa i poszczególnych autorów. [PKCB02_03] |
K_U07 [5/5] |
Student wykorzystuje zdobytą wiedzę i narzędzia do opracowania kampanii promocyjnych wspierających rozwój uczestnictwa w kulturze literackiej. [PKCB02_04] |
K_U05 [4/5] |
Student aktywnie angażuje się w działania wspierające rozwój czytelnictwa jako formy uczestnictwa w kulturze, wykazuje gotowość do współpracy z przedstawicielami instytucji kultury, lokalną społecznością i środowiskiem czytelników. [PKCB02_05] |
K_K02 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [PKCB02_fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z komputerem [d01] Projektowanie [e04] |
zaliczenie |
PKCB02_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |