Nowoczesna biblioteka: Biblioteki publiczne dla dzieci i młodzieży
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2.2025

Nazwa modułu: | Nowoczesna biblioteka: Biblioteki publiczne dla dzieci i młodzieży |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-NB-S2-BPDM02 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ukazuje bibliotekę publiczną jako instytucję kultury, wspierającą rozwój kulturowy i społeczny dzieci i młodzieży. Skupia się na metodach pracy bibliotekarza z młodymi użytkownikami w kontekście animacji kultury i edukacji nieformalnej. Studenci poznają zasady organizacji pracy w bibliotekach dziecięcych, metodykę działań animacyjnych oraz dobre praktyki współpracy ze środowiskiem. Celem modułu jest rozwój umiejętności praktycznego planowania i realizacji działań kulturotwórczych w bibliotece. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę dotyczącą funkcjonowania bibliotek publicznych jako instytucji kultury, w kontekście pracy z dziećmi i młodzieżą. [BPDM02_01] |
K_W03 [4/5] |
Student potrafi analizować i dobierać treści kulturowe oraz informacje przydatne w pracy z dziećmi i młodzieżą w bibliotece. [BPDM02_02] |
K_U01 [4/5] |
Student potrafi diagnozować i analizować problemy w pracy z młodymi użytkownikami biblioteki oraz proponować rozwiązania. [BPDM02_03] |
K_U02 [4/5] |
Student potrafi projektować i wdrażać innowacyjne działania animacyjne i edukacyjne w bibliotece dziecięcej. [BPDM02_04] |
K_U04 [5/5] |
Student rozumie społeczne znaczenie działań biblioteki dziecięcej i podejmuje inicjatywy odpowiadające na potrzeby lokalnej społeczności. [BPDM02_05] |
K_K03 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [BPDM02_fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] |
zaliczenie |
BPDM02_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |