Nowoczesna biblioteka: Aksjologiczne aspekty tekstów kultury dla młodego odbiorcy
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2.2025

Nazwa modułu: | Nowoczesna biblioteka: Aksjologiczne aspekty tekstów kultury dla młodego odbiorcy |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-NB-S2-AATKMO02 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł poświęcony jest analizie tekstów kultury adresowanych do dzieci i młodzieży z perspektywy aksjologicznej. Celem zajęć jest rozwijanie kompetencji w zakresie interpretacji przekazów kulturowych pod kątem obecnych w nich wartości, norm i idei oraz ich wpływu na kształtowanie tożsamości młodego odbiorcy. Moduł uwzględnia współczesne wyzwania aksjologiczne, takie jak różnorodność, inkluzywność, etyka przekazu i wpływ mediów cyfrowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę na temat aksjologicznych aspektów tekstów kultury adresowanych do młodego odbiorcy, zna współczesne konteksty kulturowe, społeczne i medialne wpływające na kształtowanie wartości, norm i idei w przekazach kulturowych. [AATKMO02_1] |
K_W01 [5/5] |
Student potrafi analizować i interpretować teksty kultury dla młodego odbiorcy z uwzględnieniem kontekstu aksjologicznego, społecznego i kulturowego. [AATKMO02_2] |
K_U05 [5/5] |
Student potrafi krytycznie ocenić teksty kulturowe pod kątem obecnych w nich wartości, norm i idei oraz ich potencjalnego wpływu na rozwój dzieci i młodzieży. [AATKMO02_3] |
K_U02 [5/5] |
Student jest gotów do pogłębionej refleksji nad aksjologicznym wymiarem tekstów kultury oraz świadomego uczestnictwa w kształtowaniu odpowiedzialnych i inkluzywnych praktyk kulturowych, uwzględniających potrzeby młodego odbiorcy. [AATKMO02_4] |
K_K02 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [AATKMO02_fs_1] | 15 |
Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] |
zaliczenie |
AATKMO02_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |