Nowoczesna biblioteka: Kultura jakości w działalności bibliotecznej i informacyjnej
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2.2025

Nazwa modułu: | Nowoczesna biblioteka: Kultura jakości w działalności bibliotecznej i informacyjnej |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-NB-S2-KJDBiI02 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami, koncepcjami i narzędziami związanymi z jakością usług w bibliotekach. Studenci poznają sposoby diagnozowania i oceny jakości usług w otoczeniu wewnętrznym i zewnętrznym biblioteki, poznają znaczenie jakości i wizerunku biblioteki. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma pogłębioną wiedzę na temat podstawowych koncepcji, metod i narzędzi wykorzystywanych do diagnozowania oraz oceny jakości usług bibliotecznych i informacyjnych. [KJDBiI02_1] |
K_W03 [4/5] |
Zna i rozumie znaczenie jakości, wizerunku oraz relacji z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym w kontekście funkcjonowania nowoczesnej biblioteki jako instytucji kultury. [KJDBiI02_2] |
K_W06 [3/5] |
Potrafi analizować jakość usług bibliotecznych z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi badawczych oraz interpretować wyniki w kontekście potrzeb użytkowników i celów instytucji. [KJDBiI02_3] |
K_U04 [4/5] |
Potrafi zaproponować działania usprawniające funkcjonowanie biblioteki w oparciu o przeprowadzoną diagnozę jakości, wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania informacją i kulturą. [KJDBiI02_4] |
K_U08 [3/5] |
Jest gotów do aktywnego uczestnictwa w budowaniu kultury jakości w bibliotece oraz do podejmowania działań na rzecz poprawy jej wizerunku i relacji z otoczeniem. [KJDBiI02_5] |
K_K04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [KJDBiI02_fs_1] | 30 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
KJDBiI02_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |