Projektowanie graficzne - warsztaty
Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S2BN19.2.2025

Nazwa modułu: | Projektowanie graficzne - warsztaty |
---|---|
Kod modułu: | W1-BN-S2-PG01 |
Kod programu: | W1-S2BN19.2.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach modułu studenci uzyskują wiedzę i umiejętności związane z projektowaniem i edycją grafiki rastrowej i wektorowej – w kontekście działalności bibliotecznej i informacyjnej. Studenci poznają w praktyce specjalistyczne oprogramowanie komputerowe, jego funkcjonalność, zakres typowych zastosowań i ograniczenia; uczą się tworzyć materiały wizualne przeznaczone zarówno do prezentacji w formie cyfrowej, jak i do druku. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca zna zasady projektowania graficznego i specjalistyczne oprogramowanie wykorzystywane do projektowania i edycji grafiki rastrowej i wektorowej. Rozumie przydatność umiejętności z tego zakresu w kontekście działalności instytucji kultury. [PG01_01] |
K_W03 [2/5] |
Osoba studiująca potrafi stosować zasady projektowania graficznego do tworzenia produktów cyfrowych przeznaczonych do prezentacji sieciowej i materiałów do druku. Wykorzystuje do tego specjalistyczne oprogramowanie komputerowe. [PG01_02] |
K_U04 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi tworzyć projekty graficzne z uwzględnieniem potrzeb i wymagań różnych grup użytkowników instytucji kultury. [PG01_03] |
K_U05 [2/5] |
Osoba studiująca wykorzystuje wiedzę i umiejętności z zakresu projektowania graficznego do usprawnienia komunikacji z otoczeniem społecznym oraz uatrakcyjnienia i ułatwienia dostępu do zasobów i usług bibliotecznych i informacyjnych. [PG01_04] |
K_U07 [3/5] |
Student jest gotów do twórczego i świadomego wykorzystywania metod i narzędzi projektowania graficznego w celu kreowania wizerunku biblioteki i ośrodka informacji jako nowoczesnych instytucji kultury, odpowiadających na potrzeby użytkowników i wyzwania współczesnej komunikacji społecznej. [PG01_05] |
K_K04 [2/5] |
Osoba studiująca jest świadoma stałej, uwarunkowanej rozwojem technologii informacyjnych potrzeby samodzielnego rozwijania kompetencji zawodowych z zakresu projektowania graficznego, niezbędnych do tworzenia materiałów wizualnych na potrzeby instytucji kultury. [PG01_06] |
K_K06 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [PG01_fs_1] | 30 |
Pokaz/demonstracja [c06] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
PG01_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |