Terminologia w języku angielskim Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S1BN19.2.2025

Nazwa modułu: Terminologia w języku angielskim
Kod modułu: W1-BN-S1-TJA04
Kod programu: W1-S1BN19.2.2025
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Celem zajęć jest kształtowanie kompetencji językowych w zakresie anglojęzycznej terminologii z obszaru informacji naukowej i bibliotekoznawstwa. Studenci zapoznają się z różnego typu źródłami terminologii, przyswajają specjalistyczne słownictwo związane z różnymi aspektami funkcjonowania książki, informacji i bibliotek w procesach komunikacji społecznej oraz cyrkulacji kultury i wiedzy. Zajęcia przygotowują studentów do efektywnego posługiwania się językiem angielskim w działalności naukowej i zawodowej, a także w praktycznych sytuacjach wymagających sprawnego korzystania z anglojęzycznych systemów informacji.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Osoba studiująca zna ogólną i specjalistyczną terminologię w języku angielskim z zakresu informacji naukowej i bibliotekoznawstwa. Rozumie i akceptuje konieczność międzynarodowego, interdyscyplinarnego dyskursu na rzecz rozwoju wiedzy o książce i informacji, zarówno w ujęciu nauk o kulturze i religii, jak i z perspektywy nauk o komunikacji społecznej i mediach. [TJA04​_1]
K_W02 [3/5] K_W05 [3/5]
Osoba studiująca zna tradycyjne i cyfrowe źródła terminologii (słowniki, glosariusze, normy, bazy terminologiczne), i rozumie ich przydatność w interakcjach z interesariuszami instytucji kultury i wiedzy. [TJA04​_2]
K_W07 [2/5]
Osoba studiująca potrafi ustnie i pisemnie wypowiadać się i porozumiewać w języku angielskim na tematy związane z książką, informacją i wiedzą – w różnych sytuacjach komunikacyjnych, w kontekstach akademickich, zawodowych i praktycznych. [TJA04​_3]
K_U04 [3/5] K_U05 [3/5]
Osoba studiująca potrafi wyszukiwać i selekcjonować zasoby terminologiczne oraz wykorzystywać je w pracy z anglojęzycznymi tekstami fachowymi i naukowymi. [TJA04​_4]
K_U01 [2/5] K_U03 [2/5]
Osoba studiująca jest przygotowana do stosowania anglojęzycznej terminologii w aktywności akademickiej i zawodowej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych. [TJA04​_5]
K_K01 [2/5] K_K03 [3/5]
Osoba studiująca jest świadoma stałej, uwarunkowanej rozwojem nauki i technologii informacyjnych potrzeby samodzielnego rozwijania kompetencji językowych w zakresie terminologii angielskiej związanej z książką i informacją. [TJA04​_6]
K_K02 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [TJA04_fs_1] 30 Opis [a03] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] 
Praca z komputerem [d01] 
Symulacja [e07] 
Autoedukacja [f01] 
zaliczenie TJA04​_1 TJA04​_2 TJA04​_3 TJA04​_4 TJA04​_5 TJA04​_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)