Media społecznościowe w pracy instytucji kultury Kierunek studiów: Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo
Kod programu: W1-S1BN19.2.2025

Nazwa modułu: Media społecznościowe w pracy instytucji kultury
Kod modułu: W1-BN-S1-MSPIK06
Kod programu: W1-S1BN19.2.2025
Semestr: semestr letni 2027/2028
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 1
Cel i opis treści kształcenia:
W ramach modułu studenci zdobędą wiedzę z zakresu funkcjonowania mediów społecznościowych jako narzędzi komunikacji, promocji i budowania relacji w środowisku instytucji kultury. Zajęcia koncentrują się na analizie roli mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji takich jak muzea, domy kultury, galerie sztuki, teatry, biblioteki czy centra kultury lokalnej. Uczestnicy kursu poznają mechanizmy działania platform społecznościowych, strategie angażowania odbiorców oraz sposoby tworzenia treści dostosowanych do specyfiki sektora kultury. Szczególny nacisk położony zostanie na społeczno-kulturowy kontekst komunikacji cyfrowej, w tym na przemiany w sposobach uczestnictwa w kulturze, rozwój kultury partycypacyjnej oraz wpływ mediów społecznościowych na demokratyzację dostępu do dóbr kultury. Studenci zapoznają się również z podstawami marketingu społecznościowego, analizą grup docelowych, planowaniem kampanii promocyjnych oraz ewaluacją ich skuteczności. Moduł ma charakter praktyczno-teoretyczny i przygotowuje do świadomego, krytycznego i kreatywnego wykorzystywania mediów społecznościowych w pracy instytucji kultury, z uwzględnieniem ich misji, wartości oraz roli w społeczeństwie.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
zna i rozumie różnorodne rodzaje mediów społecznościowych, ich funkcje oraz specyfikę wykorzystania w komunikacji i promocji instytucji kultury, w tym bibliotek, muzeów, teatrów, domów kultury i galerii sztuki [MSPIK06_1]
K_W05 [3/5]
ma świadomość dynamicznych zmian w obszarze komunikacji cyfrowej i marketingu społecznościowego oraz rozumie potrzebę stosowania nowych technologii w kontekście kultury i uczestnictwa w niej [MSPIK06_4]
K_K01 [3/5]
potrafi efektywnie wykorzystywać różne platformy społecznościowe do komunikacji z interesariuszami instytucji kultury, dostosowując przekaz do ich specyfiki, misji i grupy docelowej [MSPIK06​_2]
K_U03 [3/5]
potrafi zaprojektować i uzasadnić dobór odpowiednich narzędzi i strategii marketingu społecznościowego, uwzględniając profil działalności oraz cele komunikacyjne instytucji kultury funkcjonujących w różnych obszarach życia społecznego i kulturalnego [MSPIK06​_3]
K_U06 [5/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
laboratorium [MSPIK06_fs_1] 15 Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie MSPIK06_1 MSPIK06_4 MSPIK06​_2 MSPIK06​_3
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)