Partnerstwo publiczno-prywatne
Kierunek studiów: Prawo
Kod programu: W5-NMPR19.2025

Nazwa modułu: | Partnerstwo publiczno-prywatne |
---|---|
Kod modułu: | K6_par_pub-pr 10 |
Kod programu: | W5-NMPR19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2029/2030 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł obejmuje problematykę związaną z funkcjonowaniem partnerstwa publiczno-prywatnego w Polsce i na świecie. W ramach zajęć studenci poznają
funkcjonowanie projektów realizowanych w formule partnerstwa publiczno- prywatnego oraz prawne uwarunkowania realizacji przedsięwzięć w partnerstwie
publiczno –prywatnym. Omawiane są podstawowe kroki nawiązania współpracy pomiędzy podmiotem publicznym i prywatnym, w procedurze prawa zamówień
publicznych oraz w procedurze uregulowanej w ustawie o umowie koncesji na roboty budowlane lub usługi. Studenci poznają modele finansowania przedsięwzięć
realizowanych w PPP oraz korzyści z partnerstwa publiczno-prywatnego dla sektora publicznego i prywatnego. Przedmiotem zajęć będą zagadnienia dotyczące specyfiki i charakteru umowy partnerstwa publiczno-prywatnego, a także tzw. projekty hybrydowe współfinansowane ze środków funduszy unijnych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada zaawansowaną wiedzę na temat standardów międzynarodowych i europejskich dotyczących PPP, w tym podmiotów i adresatów prawa, a także łączących ich więzi społecznych. [ppp_01] |
K_W09 [4/5] |
Posiada wiedzę dotyczącą kosztów i korzyści stosowania Partnerstwa Publiczno-Prywatnego, kompetencjach i zakresie działania organów uczestniczących w procesie PPP, a także oraz o czynnikach determinujących zmiany zachodzące w sektorze publicznym. [ppp_02] |
K_W06 [4/5] |
Umie odnaleźć właściwą regulację prawną, zinterpretować przepisy i wyciągnąć wnioski, co do dopuszczalnego lub wymaganego postępowania w zakresie partnerstwa publiczno-prywatnego. [ppp_03] |
K_U04 [4/5] |
Jest gotów do komunikowania się z otoczeniem na temat zagadnień powiązanych z partnerstwem publiczno-prywatnym w ważnych sprawach społecznych, w tym z osobami niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie, a także w sposób właściwy analizować zjawiska z tego obszaru prawa. [ppp_04] |
K_K01 [4/5] |
Potrafi odnaleźć odnoszące się do określonego stanu faktycznego rozstrzygnięcia dotyczące realizacji przedsięwzięć w formule partnerstwa publiczno-prywatnego, a także krytycznie ocenić ich przydatności dla rozstrzygnięcia sprawy z tego zakresu. [ppp_05] |
K_U05 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [K6_par_pub-pr 10] | 20 |
Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
ppp_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |