Wykład monograficzny 2 Kierunek studiów: Prawo
Kod programu: W5-NMPR19.2025

Nazwa modułu: Wykład monograficzny 2
Kod modułu: wm_09
Kod programu: W5-NMPR19.2025
Semestr: semestr zimowy 2029/2030
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 3
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł obejmuje szczegółową i pogłębioną problematykę wyodrębnioną z określonej gałęzi prawa, na styku różnych gałęzi prawa lub nauki powiązanej z prawem.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Posiada szczegółową i pogłębioną wiedzę w zakresie konstrukcji prawnych, instytucji oraz zasad w wybranej dziedzinie prawa lub gałęzi nauki ściśle powiązanej z prawem opartą na opracowaniach naukowych i orzecznictwie. [wpia_p_wm_1]
K_W01 [4/5] K_W08 [4/5] K_W09 [1/5]
Zna relację określonego obszaru regulacji w wybranej dziedzinie prawa do gałęzi prawa, z której jest wyodrębniony lub na styku różnych gałęzi prawa oraz całego systemu prawnego. [wpia_p_wm_2]
K_W07 [3/5]
Posiada umiejętności oceny konkretnego zdarzenia na tle przepisów będących przedmiotem wykładu. [wpia_p_wm_3]
K_U03 [4/5]
Umie odnaleźć właściwą regulację prawną, dokonać jej wykładni i wyciągnąć wnioski, co do dopuszczalnego lub wymaganego postępowania. [wpia_p_wm_4]
K_U04 [1/5]
Potrafi formułować postulaty de lege ferenda w zakresie wybranej gałęzi prawa, wykorzystując właściwe metody i narzędzia. [wpia_p_wm_5]
K_U06 [5/5]
Potrafi wypowiadać się (ustnie lub pisemnie) w kwestiach społecznych, odnoszących się do wybranej gałęzi prawa. [wpia_p_wm_6]
K_K01 [2/5]
Jest gotów określić i ocenić przy wykorzystaniu właściwych regulacji wybranej gałęzi prawa interesy osób zaangażowanych w wybrane relacje społeczne i prawne, a także interes indywidualne i zbiorowe uczestników życia społecznego. [wpia_p_wm_7]
K_K02 [1/5]
Jest gotów krytycznie oceniać wiedzę w ramach wybranej gałęzi prawa, specjalizując się w określonych obszarach, a także zasięgając opinii ekspertów przy rozwiązywaniu problemów prawnych. [wpia_p_wm_8]
K_K08 [4/5]
Zna i rozumie podobieństwa i różnice danego zagadnienia w ujęciu prawnym, jak i w ujęciu prezentowanym przez nauki pomocnicze dla stosowania prawa. [wpia_p_wm_9]
K_W14 [2/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [wm_01] 16 Wykład monograficzny [a02]  zaliczenie wpia_p_wm_1 wpia_p_wm_2 wpia_p_wm_3 wpia_p_wm_4 wpia_p_wm_5 wpia_p_wm_6 wpia_p_wm_7 wpia_p_wm_8 wpia_p_wm_9
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Konsultowanie harmonogramu [b03] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)