Praca z tekstem literackim na zajęciach języka obcego
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-N2FG23.2025

Nazwa modułu: | Praca z tekstem literackim na zajęciach języka obcego |
---|---|
Kod modułu: | W1-FGS2-PTL |
Kod programu: | W1-N2FG23.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma celu jest przekazanie pogłębionej wiedzy, zdobycie szczegółowych umiejętności oraz rozszerzenie kompetencji społecznych w zakresie pracy z utworem literackim na zajęciach języka obcego - niemieckiego, w tym zasad rozwoju sprawności rozumienia tekstu czytanego, analizy i interpretacji tekstu, dydaktyzacji tekstu na potrzeby nauki języka. Szczegółowe treści kształcenia zostały sformułowane w sylabusie przedmiotu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
jest gotów do popularyzowania wiedzy o języku niemieckim wśród uczniów i w środowisku szkolnym na etapie ponadpodstawowym oraz pozaszkolnym [D1.K02] [K01] |
FG_K03 [3/5] |
wykazuje gotowość do budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów oraz kształtowania ich kompetencji komunikacyjnych w zakresie języka niemieckiego i nawyków kulturalnych w odniesieniu do pracy z uczniami klas szkoły ponadpodstawowej; [D1.K06] [K02] |
FG_K02 [4/5] |
wykazuje gotowość do rozwijania u uczniów szkoły ponadpodstawowej ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej oraz logicznego i krytycznego myślenia w obszarach objętych specyfiką języka niemieckiego; [D1.K07] [K03] |
FG_K02 [4/5] |
potrafi identyfikować powiązania treści nauczanego przedmiotu – języka niemieckiego z innymi treściami nauczania w szkole ponadpodstawowej [D1.U03][ [U01] |
FG_U04 [2/5] |
zna i rozumie znaczenie rozwijania umiejętności osobistych i społeczno-emocjonalnych uczniów: potrzebę kształtowania umiejętności współpracy uczniów, w tym grupowego rozwiązywania problemów oraz budowania systemu wartości i rozwijania postaw etycznych uczniów, a także kształtowania kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych w odniesieniu do języka niemieckiego; [D1.W13] [W01] |
FG_W10 [4/5] |
zna i rozumie potrzebę kształtowania u ucznia pozytywnego stosunku do nauki, rozwijania ciekawości, aktywności i samodzielności poznawczej, logicznego i krytycznego myślenia, kształtowania motywacji do uczenia się języka niemieckiego i nawyków systematycznego uczenia się, korzystania z różnych źródeł wiedzy, w tym z Internetu, oraz przygotowania ucznia do uczenia się przez całe życie przez stymulowanie go do samodzielnej pracy, adekwatnie dla uczniów na etapie szkoły ponadpodstawowej [D1.W15] [W02] |
FG_W10 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FGS2-PTL-C] | 28 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |