Współczesne badania w humanistyce 2
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-N2FG23.2025

Nazwa modułu: | Współczesne badania w humanistyce 2 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FGS2-WBH-2 |
Kod programu: | W1-N2FG23.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest dalsze pogłębianie i specjalizowanie wiedzy z zakresu współczesnych zagadnień badawczych humanistyki oraz dalsze pogłębienie i specjalizowanie umiejętności rozwiązywania problemów przy zastosowaniu metajęzyka humanistyki oraz krytycznej analizy nowego materiału/zakresu tematycznego w oparciu o zdobytą wiedzę.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje wysoką gotowość do dogłębnej, krytycznej analizy zdobytej wiedzy oraz odbieranych treści stosownie do zapisów sylabusa, nieustannie dążąc do ich weryfikacji i doskonalenia, świadomie uznaje fundamentalne znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu zarówno problemów poznawczych, jak i praktycznych, w przypadku napotkania trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu aktywnie poszukuje opinii ekspertów [K01] |
FG_K01 [4/5] |
biegle i na poziomie wysoko pogłębionym stosuje poznaną specjalistyczną terminologię w celu efektywnego rozwiązywania złożonych i nietypowych zadań i efektywnej komunikacji ze specjalistami zgodnie z treściami w sylabusie, demonstrując dogłębną znajomość współczesnych złożonych i nietypowych zagadnień badawczych humanistyki, jednocześnie swobodnie dobierając i stosując różne techniki komunikacyjne, dostosowując je do kontekstu akademickiego i profesjonalnego na poziomie pogłębionym [U01] |
FG_U01 [4/5] |
na poziomie pogłębionym krytycznie poddaje analizie i syntezie nowy materiał w oparciu o zdobytą wiedzę dotyczącą współczesnych badań w humanistyce w celu efektywnej realizacji zadań, właściwie dobierając źródła i informacje z nich pochodzące, a także poddając je dogłębnej ocenie przy zastosowaniu odpowiednich metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych [U02] |
FG_U01 [4/5] |
potrafi w wysokim stopniu precyzyjnie planować i organizować pracę indywidualną i zespołową oraz proces własnego uczenia się przez całe życie adekwatnie do treści zawartych w sylabusie [U03] |
FG_U09 [4/5] |
zna w stopniu wysoko pogłębionym specyfikę specjalistycznych obszarów wybranej dyscypliny oraz zasady komunikacji w tych sferach w zakresie nauk germanistycznych [W01] |
FG_W07 [4/5] |
zna w stopniu wysoko wyspecjalizowanym współczesne prądy badawcze w humanistyce adekwatnie do treści zawartych w sylabusie [W02] |
FG_W08 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FGS2-WBH-2-C] | 18 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |