Zajęcia warsztatowe z filmu i telewizji 3
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N1OF19.2025

Nazwa modułu: | Zajęcia warsztatowe z filmu i telewizji 3 |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-N1- WFTV3 |
Kod programu: | W8-N1OF19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Kierownik produkcji winien być człowiekiem wszechstronnym. By przyzwoicie wykonywać zawód musi znać się na różnych, wymagających często przeciwnych cech osobowości elementach warsztatu. Nieoczywistość tworzywa, różnorodność predyspozycji, zmienność warunków, wysokie koszty produkcji, a jednocześnie skala wymagań które stawia realizacja każdego filmu sprawiają, że zawodu kierownika produkcji nie można nauczyć się
teoretycznie. Tylko praktyka pozwala połączyć ze sobą wszystkie składowe produkcji utworu audiowizualnego w całość. Celem kursu zajęć warsztatowych jest stworzenie w przestrzeni szkoły filmowej miejsca do nieustannego wzbogacania umiejętności i kompetencji społecznych niezbędnych do efektywnego wykonywania zawodu. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada umiejętność wykorzystania podstawowych zasad komunikacji z otoczeniem [WFTV3_1] |
K_U15 [4/5] |
Student potrafi przełożyć wiedzę teoretyczną na działania praktyczne [WFTV3_2] |
K_U18 [4/5] |
Student rozumie potrzebę nieustannego kształcenia i podnoszenia kwalifikacji zawodowych [WFTV3_3] |
K_K01 [4/5] |
Student jest dyspozycyjny i wykazuje elastyczność w podejściu do powierzonych zadań [WFTV3_4] |
K_K07 [4/5] |
Student posiada świadomość konieczności przestrzegania norm prawnych i etycznych związanych wykonywanym zawodem [WFTV3_5] |
K_K08 [3/5] |
Student posiada zdolność twórczego myślenia i identyfikacji z realizowanym projektem [WFTV3_6] |
K_K02 [5/5] |
Student wykazuje odporność na stres związany z kierowaniem pracą w różnego rodzaju zespołach realizatorskich. [WFTV3_7] |
K_K05 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [WFTV3-1] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
WFTV3_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |