Historia architektury
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N1OF19.2025

Nazwa modułu: | Historia architektury |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-N1-HSb |
Kod programu: | W8-N1OF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Udział w realizacji filmu, szczególnie w sferze intelektualnych predyspozycji wymaga przygotowania humanistycznego – znajomości literatury, dramatu, historii sztuki.
Kino jest technicznymi przedłużeniem, sublimacją trzech wymienionych dziedzin. Istotną rolę w filmie odgrywają dekoracje oraz wykorzystywane jako obiekty zdjęciowe zabytkowe budynki, budowle oraz wnętrza naturalne.
Kierownik produkcji uzbrojony w zasoby humanistycznej wiedzy będzie partnerem dla reżysera, operatora i scenografa w twórczym udziale w realizacji dzieła filmowego. Takie są wymagania współczesnego kina.
Studenci kierunku Organizacji Produkcji uzupełniają wiedzę o sztuce w możliwie najszerszym zakresie z uwzględnieniem historycznego tła społecznych i kulturowych przemian.
|
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma wiedzę podstawową o ogólnych kierunkach i stylach architektonicznych w sztuce, potrafi rozpoznać twórczość ich najważniejszych przedstawicieli [HSb_1] |
K_W12 [4/5] |
Student rozumie rolę sztuki architektonicznej w cywilizacyjnym rozwoju. Rozumie proces przenikania się wpływów poszczególnych stylów. [HSb_2] |
K_W12 [5/5] |
Student zna najbardziej znaczące przykłady zabytków architektury , potrafi określić styl i epokę w jakich powstały [HSb_3] |
K_W12 [4/5] |
Student dostrzega i potrafi skorzystać z inspirującej roli architektury w rozwijaniu wyobraźni scenografów i umie czerpać z tych doświadczeń. [HSb_4] |
K_U14 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [HSb-1] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Spektakl [c04] Prezentacja [c07] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
egzamin |
HSb_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |