Problemy globalizacji mediów
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N1OF19.2025

Nazwa modułu: | Problemy globalizacji mediów |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-N1-GLOKb |
Kod programu: | W8-N1OF19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zakres tematyczny modułu Problemy globalizacji mediów (Przedmiot do wyboru) obejmuje bardzo szerokie pole zagadnień dotyczących nowych mediów i zagadnień związanych ze zjawiskiem globalizacji i modernizacji w mediach. Podczas realizacji modułu przedstawiona i poddana analizie zostaje specyfika zjawiska globalizacji oraz płynących z tego zjawiska korzyści i zagrożeń. Celem modułu jest zapoznanie studenta z teoriami oddziaływania technologii oraz pojęciem społeczeństwa informacyjnego. Student dowiaduje się jak analizować zjawiska elektronicznej agory i wpływu globalizacji nie tylko na media, ale również na życie codziennego każdego z nas. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna definicje nowych mediów oraz potrafi wskazać ich podstawowe pojęcia. [GLOKb_1] |
K_W14 [3/5] |
Student analizuje pojęcie społeczeństwa informacyjnego, zna podstawy jego funkcjonowania oraz krytycznie przedstawia jego rolę w tworzeniu społeczeństwa obywatelskiego. [GLOKb_2] |
K_W14 [3/5] |
Student potrafi wskazać i ocenić procesy globalizacji i modernizacji w mediach oraz podjąc dyskusję na temat ich wad i zalet. [GLOKb_3] |
K_W14 [5/5] |
Student zarysowuje podstawowe pojęcia globalizacji oraz potrafi je znaleźć w wybranych przykładach z życia codziennego. [GLOKb_4] |
K_W14 [4/5] |
Student analizuje wybrane media pod względem wykazania w nich cech globalizacji i modernizacji. [GLOKb_5] |
K_W14 [5/5] |
Student podejmuje dyskusję na temat globalizacji i jej skutków dla mediów w Polsce. [GLOKb_6] |
K_W14 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [GLOKb-1] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Spektakl [c04] Prezentacja [c07] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
GLOKb_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |