Historia teatru
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-N1OF19.2025

Nazwa modułu: | Historia teatru |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-N1-TEAb |
Kod programu: | W8-N1OF19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Cel i style realizacji modułu określa jego odbiorca. W tym przypadku jest to student uczący się jednego z trzech podstawowych zawodów filmowych, organizator produkcji filmowej i telewizyjnej. Celem kursu jest „trening” studenta wyrażający się w dostarczeniu mu nieodzownych wiadomości z historii teatru, rozumianego w tym kontekście jako część historii kultury. Chodzi również też o to aby student stał się bardziej świadomy tego, iż jego przyszła praca będzie częścią kultury. W centrum zajęć leży takie kształtowanie świadomości związanej ze sztuką, która w oparciu o dane historyczne dopełnia obrazy jakie kreuje nasza wyobraźnia. W kursie zwraca się również uwagę na osiągnięcia w obszarze teatru polskiego, które w sposób naturalny budują poczucie tożsamości studenta. Elementem znaczącym jest również kształtowanie poczucia wartości studenta oraz budowanie rangi zawodu kierownika produkcji, szczególnie podczas pracy w grupie zdjęciowej z pionami twórczymi, jak reżyserski, operatorski, scenograficzny. Niniejszy moduł realizuje wyznaczone cele w oparciu o materiały historyczne od teatru antycznego do teatru XX w. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student jest obeznany z podstawowymi zjawiskami w historii teatru, tworzącymi tradycję teatralną. [TEAb_1] |
K_W12 [5/5] |
Student jest zaznajomiony twórczością najwybitniejszych wizjonerów i reżyserów ważnych dla rozwoju teatru. [TEAb_2] |
K_W12 [5/5] |
Student świadomie i krytycznie potrafi zanalizować różne typy przedstawień teatralnych, zarchiwizowanych jak również tych, dla których inspiracją były różne style z historii teatru. [TEAb_3] |
K_U14 [5/5] |
Student jest świadomy ciągłości zjawisk teatralnych i ich istnienia w kontekstach społecznych, historycznych i politycznych. [TEAb_4] |
K_K02 [5/5] |
Student posiada umiejętności analityczne i interpretacyjne dotyczące wybranych przedstawień teatralnych. [TEAb_5] |
K_U14 [5/5] |
Student rozumie istotę tradycji teatralnej i jej wpływ dla sztuk przedstawiających. [TEAb_6] |
K_K02 [5/5] |
Student potrafi przedstawić krytyczną ocenę obejrzanego spektaklu pod względem przesłania i kontekstu kulturowego, posiada umiejętność formułowania własnych opinii. [TEAb_7] |
K_K02 [5/5] |
Student bardziej świadomie uczestniczy we współczesnych wydarzeniach teatralnych, dokonuje świadomych wyborów w obrębie repertuaru teatralnego. [TEAb_8] |
K_K02 [5/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [TEAb-1] | 30 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Spektakl [c04] Prezentacja [c07] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
egzamin |
TEAb_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |