Dydaktyka chemii
Kierunek studiów: Biologia
Kod programu: W2-S1BI19.2025

Nazwa modułu: | Dydaktyka chemii |
---|---|
Kod modułu: | 1BL_25_88 |
Kod programu: | W2-S1BI19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest zintegrowanie dla potrzeb studenta wiedzy z różnych dyscyplin (jak dydaktyka ogólna, psychologia, pedagogika, a przede wszystkim - chemia) tak, aby ułatwić mu zrozumienie tego procesu w stopniu umożliwiającym samodzielne jego kreowanie jako nauczyciela na drugim etapie edukacyjnym. Moduł obejmuje niezbędne do tego zagadnienia i problemy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna i rozumie miejsce i rolę przedmiotu chemii w planach nauczania oraz podstawie programowej na różnych etapach edukacyjnych. [1BL_25_88_01] |
KN.2023_W08 [3/5] |
Student zna i rozumie cele kształcenia, treści nauczania i strukturę wiedzy w nauczaniu chemii, uwzględniając kompetencje kluczowe i kontekst między przedmiotowy. [1BL_25_88_02] |
KN.2023_W08 [3/5] |
Student zna i rozumie zasady konstruowania i modyfikowania programów nauczania, projektowania procesu dydaktycznego i rozkładu materiału. [1BL_25_88_03] |
KN.2023_W02 [3/5] |
Student zna i rozumie metody dydaktyczne, w tym metody aktywizujące, projekty, uczenie przez działanie, a także pracę badawczą ucznia. [1BL_25_88_04] |
KN.2023_W02 [4/5] |
Student zna i rozumie metodykę realizacji treści kształcenia, typowe błędy uczniowskie i ich wykorzystanie dydaktyczne. [1BL_25_88_05] |
KN.2023_W02 [2/5] |
Student zna i rozumie wykorzystanie mediów cyfrowych w edukacji, poszanowanie praw autorskich oraz projektowanie przestrzeni edukacyjnej. [1BL_25_88_06] |
KN.2023_W02 [4/5] |
Student potrafi identyfikować i analizować cele edukacyjne, rozkłady materiału i powiązania między treściami nauczania. [1BL_25_88_07] |
KN.2023_U02 [4/5] |
Student potrafi dostosować metody i środki dydaktyczne w tym zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnej do potrzeb uczniów [1BL_25_88_08] |
KN.2023_U02 [4/5] |
Student potrafi profesjonalnie oceniać pracę uczniów i stosować różne formy oceniania dydaktycznego. [1BL_25_88_09] |
KN.2023_W07 [4/5] |
Student potrafi dostosować komunikację do poziomu rozwojowego uczniów oraz rozpoznawać i wykorzystywać błędy uczniowskie. [1BL_25_88_10] |
KN.2023_U03 [4/5] |
Student jest gotów do wspierania postaw etycznych, kompetencji komunikacyjnych i nawyków kulturalnych uczniów. [1BL_25_88_11] |
KN.2023_KS01 [4/5] |
Student jest gotów do promowania uczenia się przez całe życie, korzystania z różnych źródeł wiedzy oraz odpowiedzialnego używania mediów cyfrowych. [1BL_25_88_12] |
KN.2023_KS04 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [01] | 15 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Prezentacja [c07] Autoedukacja [f01] |
zaliczenie |
1BL_25_88_01 |
warsztat [02] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] |
zaliczenie |
1BL_25_88_02 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |