Prawo spółdzielcze, fundacje, stowarzyszenia
Kierunek studiów: Prawo
Kod programu: W5-SMPR19.2025

Nazwa modułu: | Prawo spółdzielcze, fundacje, stowarzyszenia |
---|---|
Kod modułu: | K5_pr_sp_fun_st 09 |
Kod programu: | W5-SMPR19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2029/2030 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Założeniem modułu jest przedstawienie prawa spółdzielczego oraz prawa fundacyjnego i ich miejsce w systemie obowiązującego prawa. Celem modułu jest omówienie zagadnień związanych z funkcjonowaniem, tworzeniem i rozwiązywaniem spółdzielni, fundacji i stowarzyszeń. W ramach zajęć zostaną omówione zagadnienia związane z źródłami prawa spółdzielczego, prawa stowarzyszeń i prawa fundacyjnego. Źródeł tych dziedzin prawa oraz ich miejsca w systemie prawa. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Jest przygotowany do utworzenia i prowadzenie działalności spółdzielni, fundacji i stowarzyszeń zgodnie z przepisami prawa, samodzielnego podejmowania decyzji oraz krytycznej oceny działań własnych i przyjmowania za nie odpowiedzialności. [pspol_01] |
K_K02 [4/5] |
Potrafi przygotować projekty odpowiednich wniosków, opinii i stanowisk związanych z prawem spółdzielczym, a także funkcjonowaniem fundacji i stowarzyszeń. [pspol_02] |
K_U10 [3/5] |
Zna i rozumie instytucje, a także konstrukcje prawne związane z prawem spółdzielczym, a także funkcjonowaniem stowarzyszeń i fundacji. [pspol_03] |
K_W08 [3/5] |
Ma pogłębioną wiedzę na temat prowadzenia działalności gospodarczej, a także funkcjonowania spółdzielni, fundacji i stowarzyszeń. [pspol_04] |
K_W10 [3/5] |
Zna i rozumie organizację, kompetencje organów spółdzielni, a także mechanizmy nadzoru i ochrony praw członków spółdzielni oraz społeczne i gospodarcze funkcje prawa spółdzielczego w kontekście administracji gospodarczej i finansów publicznych. [pspol_05] |
K_W06 [4/5] |
Jest gotów w sposób profesjonalny i etyczny podejmować działania dotyczące założenia i prowadzenia spółdzielni, fundacji i stowarzyszeń, a także zgodnie z regułami działalności zawodowej dokonać wyboru właściwej formy prowadzenia działalności ze względu na różne okoliczności. [pspol_06] |
K_K07 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [K5_pr_sp_fun_st 1] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02] |
zaliczenie |
pspol_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |