Seminarium - cz. IV
Kierunek studiów: Prawo
Kod programu: W5-SMPR19.2025

Nazwa modułu: | Seminarium - cz. IV |
---|---|
Kod modułu: | sem_10 |
Kod programu: | W5-SMPR19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2029/2030 |
Język wykładowy: | w zależności od wyboru |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 12 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu zapoznanie studentów z formalnymi oraz merytorycznymi zasadami przygotowywania pracy magisterskiej z wybranej dziedziny prawa, a także pogłębienie wiedzy w zakresie wybranej tematyki badawczej. Po ukończeniu kursu student potrafi samodzielnie rozwijać zdobytą wiedzę oraz doskonalić warsztat prawniczy, wykazując się umiejętnością krytycznej analizy przepisów prawa i orzecznictwa. Przedmiot kształtuje również postawę ciągłego uczenia się, motywując do systematycznego uzupełniania i doskonalenia posiadanych kompetencji oraz umiejętności zawodowych.W czasie zajęć seminaryjnych Student uczy się rozpoznawać, analizować i rozwiązywać problemy naukowe przy wykorzystaniu dostępnego piśmiennictwa oraz orzecznictwa i zastosowaniu różnych metod badawczych. Równocześnie Student uczy się, jak znaleźć właściwą literaturę, w jaki sposób ją wykorzystać i jak fakt ten udokumentować w samej pracy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Ma pogłębioną wiedzę w zakresie wybranej dziedziny prawa. [wpia_p_sem_01] |
K_W08 [4/5] |
Zna i rozumie zasady etyki w obszarze pisania pracy magisterskiej, także z punktu widzenia przyszłej działalności zawodowej. [wpia_p_sem_02] |
K_W15 [5/5] |
Potrafi przygotować, przy wsparciu Promotora, pracę magisterską będącą analizą wybranego problemu prawnego lub znajdującego się na pograniczu prawa, opierając się na zgromadzonej literaturze i orzecznictwie, także korzystając ze źródeł w języku obcym i specjalistycznej terminologii na poziomie co najmniej B2+. [wpia_p_sem_03] |
K_U01 [2/5] |
Potrafi formułować postulaty de lege ferenda przygotowując pracę magisterską w wybranej dziedzinie prawa, przy wykorzystaniu właściwych metod i narzędzi. [wpia_p_sem_04] |
K_U06 [5/5] |
Potrafi, przy pisaniu pracy, zastosować metodę dogmatyczną, historyczną i prawno-porównawczą. [wpia_p_sem_05] |
K_U07 [5/5] |
Jest gotów wypowiedzieć się w sprawach dotyczących określonego problemu z wybranego działu prawa, także w kontekście spraw społecznych i bronić swoich poglądów w wypowiedziach pisemnych (i ustnych). [wpia_p_sem_06] |
K_K01 [4/5] |
Przygotowując pracę magisterską jest gotów krytycznie ocenić poziom swojej wiedzy w zakresie określonej gałęzi prawa, a także korzystać z opinii ekspertów podczas rozwiązywania problemów prawnych i badawczych. [wpia_p_sem_07] |
K_K08 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [sem_02] | 30 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] Praca z komputerem [d01] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
wpia_p_sem_01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Udział w nieobowiązkowych grantach dydaktycznych, badawczych lub organizacyjnych wzmacniających realizację założonych efektów uczenia się [e03] | Aktywności komplementarne do zajęć | działania o charakterze badawczym, artystycznym, społecznym i inne nie przewidziane w programie zajęć, podejmowane z własnej inicjatywy studenta jako uzupełnienie, wzbogacenie lub rozszerzenie treści i aktywności przewidzianych w programie kształcenia modułu, wzmacniających realizację efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |