Prawo Unii Europejskiej
Kierunek studiów: Prawo
Kod programu: W5-SMPR19.2025

Nazwa modułu: | Prawo Unii Europejskiej |
---|---|
Kod modułu: | pr_unii_eur_04 |
Kod programu: | W5-SMPR19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest opanowanie przez studenta problematyki prawa najważniejszych organizacji międzynarodowych funkcjonujących na kontynencie europejskim (tzn. Rady Europy, Unii Europejskiej, Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie). W szczególności student ma zdobyć wiedzę na temat mechanizmów działania instytucji europejskich, ich kompetencji w zakresie stanowienia prawa., a także instrumentów służących kontroli jego przestrzegania. Poza konieczną wiedzą teoretyczną student nabywa umiejętność rozróżniania relacji pomiędzy prawem europejskim a prawem polskim, umie zastosować zasady prawa europejskiego (w tym zasadę bezpośredniego skutku) oraz korzystać z systemu ochrony prawnej w ramach Rady Europy oraz UE. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Posiada wiedzę w zakresie źródeł prawa Unii Europejskiej. [miedz_p_02_1] |
K_W07 [3/5] |
Posiada wiedzę w zakresie instytucji i konstrukcji prawnych wypracowanych w prawie Unii Europejskiej. [miedz_p_02_2] |
K_W08 [4/5] |
Posiada wiedzę na temat standardów Unii Europejskiej w dziedzinie ochrony praw człowieka. [miedz_p_02_3] |
K_W13 [4/5] |
Potrafi przy wykorzystaniu właściwych technik i narzędzi odnaleźć właściwą regulację prawną prawa Rady Europy i prawa Unii Europejskiej i zinterpretować ją. [miedz_p_02_4] |
K_U04 [3/5] |
Potrafi odnaleźć orzeczenia Europejskiego Trybunału Praw Człowieka oraz Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, a także dokonać ich krytycznej analizy. [miedz_p_02_5] |
K_U05 [2/5] |
Potrafi przygotować projekt skargi indywidualnej do Europejskiego Trybunału Praw Człowieka. [miedz_p_02_6] |
K_U10 [3/5] |
Jest gotów wypowiadać opinie i poglądy dotyczące funkcjonowania i dalszego rozwoju instytucji europejskich. [miedz_p_02_7] |
K_K01 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [pr_unii_eur 1] | 30 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
miedz_p_02_1 |
ćwiczenia [pr_unii_eur2] | 30 |
Metody aktywizujące: gry dydaktyczne [b03] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
miedz_p_02_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |