Realia współczesnej Chorwacji: konwersacja i praca z tekstem
Kierunek studiów: Filologia słowiańska
Kod programu: W1-S1FS19.2025

Nazwa modułu: | Realia współczesnej Chorwacji: konwersacja i praca z tekstem |
---|---|
Kod modułu: | W1-FSS1-HR-RWC06 |
Kod programu: | W1-S1FS19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
Język wykładowy: | chorwacki |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 1 |
Cel i opis treści kształcenia: | Moduł ma na celu zaznajomienie osób studiujących z kluczowymi aspektami współczesnego życia społecznego, politycznego, gospodarczego i kulturowego Chorwacji. W ramach zajęć omawiane są zagadnienia dotyczące systemu politycznego, modelu gospodarczego, społeczeństwa słowackiego, specyfiki regionów, języka w przestrzeni publicznej, współczesnych przejawów kultury i mediów zgodnie ze szczegółowym programem zamieszczonym w sylabusie. Zajęcia prowadzone są w języku chorwackim i oparte o aktualne materiały prasowe, internetowe, audio i wideo, co umożliwia jednoczesne pogłębianie wiedzy o Chorwacji i doskonalenie kompetencji językowych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Osoba studiująca posiada średniozaawansowane kompetencje językowe w zakresie rozumienia złożonych tekstów mówionych i pisanych oraz konwersacji w języku chorwackim na tematy dotyczące realiów współczesnej Chorwacji, zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. [W1-FSS1-HR-RWC06_1] |
K_U01 [3/5] |
Osoba studiująca posiada średniozaawansowaną wiedzę w zakresie rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego złożonych wypowiedzi pisemnych i ustnych w języku chorwackim i dotyczących realiów współczesnej Chorwacji, przewidzianych dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz odnosi ją do wiedzy w zakresie rozumienia globalnego, selektywnego i szczegółowego wypowiedzi pisemnych i ustnych w języku polskim i innym wybranym języku słowiańskim. [W1-FSS1-HR-RWC06_2] |
K_W01 [3/5] |
Osoba studiująca potrafi rozpoznać znaczenia złożonych wypowiedzi oraz samodzielnie przygotować wypowiedź ustną w języku chorwackim na wybrany temat dotyczący realiów współczesnej Chorwacji, zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. [W1-FSS1-HR-RWC06_3] |
K_U03 [3/5] |
Osoba studiująca wyraża gotowość do krytycznej oceny posiadanej wiedzy w zakresie sprawności słuchania i czytania tekstów oraz konwersacji w języku chorwackim na tematy dotyczące realiów współczesnej Chorwacji, określonych dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz do korzystania z pomocy specjalistów filologów w przypadku trudności w samodzielnym rozumieniu tekstu lub tworzeniu wypowiedzi ustnych. [W1-FSS1-HR-RWC06_4] |
K_K01 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FSS1-HR-RWC06_cw] | 15 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
zaliczenie |
W1-FSS1-HR-RWC06_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |