Warsztat specjalistyczny 2. Inżynieria antykorozyjna w systemach kontroli jakości
Kierunek studiów: Kontrola jakości materiałów i wyrobów
Kod programu: W4-S2KJ25.2025
| Nazwa modułu: | Warsztat specjalistyczny 2. Inżynieria antykorozyjna w systemach kontroli jakości |
|---|---|
| Kod modułu: | KJ2A_PS4_IASKJ |
| Kod programu: | W4-S2KJ25.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
| Język wykładowy: | angielski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 4 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Inżynieria antykorozyjna w systemach kontroli jakości łączy wiedzę inżynierską z narzędziami zarządzania jakością, przygotowując specjalistów do projektowania systemów antykorozyjnych oraz wdrażania procedur kontrolnych. Zapoznaje studentów z typami korozji, zniszczeniami i metodami badawczymi, prowadząc do nabycia umiejętności doboru zabezpieczeń antykorozyjnych i kompleksowej ochrony materiałów i wyrobów. Integracja rozwiązań technicznych z systemami jakości ma na celu redukcję kosztów, wydłużenie żywotności infrastruktury i zapewnienie bezpieczeństwa w warunkach przemysłowych i środowiskowych poprzez optymalizację procesów i procedur kontrolnych. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Poznanie i rozumienie mechanizmów korozji (chemiczny, elektrochemiczny, środowiskowy) w kontekście ich wpływu na trwałość oraz niezawodność materiałów inżynierskich i wyrobów w systemach kontroli jakości. [KJ2A_PS4_IASKJ_1] |
KJ2A_W03 [3/5] |
Umiejętność dokonywania oceny ryzyka korozji w procesach produkcyjnych i eksploatacyjnych, uwzględniając czynniki, takie jak środowisko pracy, dobór materiałów, metody ochrony antykorozyjnej. [KJ2A_PS4_IASKJ_2] |
KJ2A_U02 [3/5] |
Umiejętność projektowania rozwiązań antykorozyjnych, kalkulacji kosztów ekonomicznych związanych z korozją i wdrażania strategii prewencyjnych w cyklu życia produktu, minimalizujących wpływ korozji na jakość wyrobów. [KJ2A_PS4_IASKJ_3] |
KJ2A_U05 [3/5] |
Zdolność do interpretowania wymagań norm i standardów w zakresie ochrony przed korozją w kontekście systemów zarządzania jakością oraz posługiwania się wiedzą specjalistyczną pozwalającą na rozwiązywanie problemów inżynierskich związanych z korozją różnych grup materiałów i wyrobów. [KJ2A_PS4_IASKJ_4] |
KJ2A_U03 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| wykład [KJ2A_PS4_IASKJ_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Prezentacja [c07] |
zaliczenie |
KJ2A_PS4_IASKJ_1 |
| laboratorium [KJ2A_PS4_IASKJ_fs_2] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Pokaz/demonstracja [c06] Praca z komputerem [d01] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
KJ2A_PS4_IASKJ_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||