Warsztat specjalistyczny 2. Inżynieria antykorozyjna w systemach kontroli jakości Kierunek studiów: Kontrola jakości materiałów i wyrobów
Kod programu: W4-S2KJ25.2025

Nazwa modułu: Warsztat specjalistyczny 2. Inżynieria antykorozyjna w systemach kontroli jakości
Kod modułu: KJ2A_PS4_IASKJ
Kod programu: W4-S2KJ25.2025
Semestr: semestr letni 2026/2027
Język wykładowy: angielski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł Inżynieria antykorozyjna w systemach kontroli jakości łączy wiedzę inżynierską z narzędziami zarządzania jakością, przygotowując specjalistów do projektowania systemów antykorozyjnych oraz wdrażania procedur kontrolnych. Zapoznaje studentów z typami korozji, zniszczeniami i metodami badawczymi, prowadząc do nabycia umiejętności doboru zabezpieczeń antykorozyjnych i kompleksowej ochrony materiałów i wyrobów. Integracja rozwiązań technicznych z systemami jakości ma na celu redukcję kosztów, wydłużenie żywotności infrastruktury i zapewnienie bezpieczeństwa w warunkach przemysłowych i środowiskowych poprzez optymalizację procesów i procedur kontrolnych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Poznanie i rozumienie mechanizmów korozji (chemiczny, elektrochemiczny, środowiskowy) w kontekście ich wpływu na trwałość oraz niezawodność materiałów inżynierskich i wyrobów w systemach kontroli jakości. [KJ2A_PS4_IASKJ_1]
KJ2A_W03 [3/5] KJ2A_U02 [3/5] KJ2A_U11 [3/5]
Umiejętność dokonywania oceny ryzyka korozji w procesach produkcyjnych i eksploatacyjnych, uwzględniając czynniki, takie jak środowisko pracy, dobór materiałów, metody ochrony antykorozyjnej. [KJ2A_PS4_IASKJ_2]
KJ2A_U02 [3/5] KJ2A_U03 [3/5] KJ2A_U11 [3/5] KJ2A_K01 [3/5]
Umiejętność projektowania rozwiązań antykorozyjnych, kalkulacji kosztów ekonomicznych związanych z korozją i wdrażania strategii prewencyjnych w cyklu życia produktu, minimalizujących wpływ korozji na jakość wyrobów. [KJ2A_PS4_IASKJ_3]
KJ2A_U05 [3/5] KJ2A_U06 [3/5] KJ2A_U07 [3/5] KJ2A_U11 [3/5]
Zdolność do interpretowania wymagań norm i standardów w zakresie ochrony przed korozją w kontekście systemów zarządzania jakością oraz posługiwania się wiedzą specjalistyczną pozwalającą na rozwiązywanie problemów inżynierskich związanych z korozją różnych grup materiałów i wyrobów. [KJ2A_PS4_IASKJ_4]
KJ2A_U03 [3/5] KJ2A_U08 [3/5] KJ2A_U11 [3/5] KJ2A_K01 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [KJ2A_PS4_IASKJ_fs_1] 15 Wykład informacyjny/kursowy [a01] 
Prezentacja [c07] 
zaliczenie KJ2A_PS4_IASKJ_1 KJ2A_PS4_IASKJ_2 KJ2A_PS4_IASKJ_3 KJ2A_PS4_IASKJ_4
laboratorium [KJ2A_PS4_IASKJ_fs_2] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Praca z komputerem [d01] 
Praca z podręcznikiem programowym [d02] 
Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
Obserwacja [e06] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie KJ2A_PS4_IASKJ_1 KJ2A_PS4_IASKJ_2 KJ2A_PS4_IASKJ_3 KJ2A_PS4_IASKJ_4
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] Przygotowanie do zajęć
przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)