Naturalne Planowanie Rodziny
Kierunek studiów: Nauki o rodzinie
Kod programu: W7-S2NR19.2025

Nazwa modułu: | Naturalne Planowanie Rodziny |
---|---|
Kod modułu: | W7-NR2-25-NPR |
Kod programu: | W7-S2NR19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | W ramach zaproponowanego modułu uczestnicy przejdą kurs podstawowy (zaawansowana grupa ćwiczeniowa – rozszerzony) naturalnego planowania
rodziny według metody objawowo-termicznej, którą opracował Josef Rötzer: rozpoznawanie dni płodnych i niepłodnych w cyklach regularnych,
nieregularnych, po odłożeniu/usunięciu środków antykoncepcyjnych, powrót płodności w okresie po porodzie oraz czasie premenopauzy.
Omówione zostaną także wybrane problemy z zakresu anatomii i fizjologii układu rozrodczego kobiety i mężczyzny, fizjologii cyklu miesiączkowego,
działania wybranych środków antykoncepcyjnych, znaczenia karmienia piersią, higieny intymnej, skutków aborcji, in vitro oraz podstaw naprotechnologii. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student ma pogłębioną wiedzę na temat nowoczesnych metod naturalnego planowania rodziny [NR2-NPR-01] |
R2A_W05 [2/5] |
Student potrafi korzystać z metody objawowo-termicznej Rötzera [NR2-NPR-02] |
R2A_U04 [1/5] |
Student ma świadomość potrzeby ciągłego rozwijania i pogłębiania wiedzy z zakresu prokreacji [NR2-NPR-03] |
R2A_K01 [1/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ćw_NatPlRodz] | 25 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] |
egzamin |
NR2-NPR-03 |
wykład [w_NatPlRodz] | 5 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
NR2-NPR-01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |