Seminarium magisterskie 1
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-S2FG19.2025

Nazwa modułu: | Seminarium magisterskie 1 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FGS2-SM1 |
Kod programu: | W1-S2FG19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 7 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest pogłębianie wiedzy w zakresie celów badawczych, metodologii i pojęć wybranej dyscypliny nauk humanistycznych oraz pogłębianie umiejętności formułowania i realizacji własnego zadania badawczego, w szczególności umiejętności przeprowadzania badań przy zastosowaniu metod badawczych wybranej dyscypliny oraz przedstawienia ich wyników przy użyciu metajęzyka wybranej dyscypliny, wyciągania wniosków z przeprowadzonych badań. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje wysoką gotowość do dogłębnej, krytycznej analizy posiadanej wiedzy oraz odbieranych treści adekwatnie do obszaru określonego w sylabusie, nieustannie dążąc do ich weryfikacji i doskonalenia oraz do świadomego uznania fundamentalnego znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych, jak i praktycznych, w przypadku napotkania trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu aktywnie poszukuje opinii ekspertów [K01] |
FG_K01 [4/5] |
wykorzystuje na poziomie pogłębionym zdobytą wiedzę do samodzielnego formułowania poprawnych twierdzeń i trafnych wniosków w swojej pracy dyplomowej w ramach obszaru wybranej dyscypliny, jednocześnie wykazując się głęboką znajomością zasad oraz stylu pracy akademickiej [U01] |
FG_U01 [4/5] |
potrafi samodzielnie na poziomie pogłębionym dobierać metody badawcze, poszukiwać źródeł i informacji z nich pochodzących, potrzebnych do realizacji zadania badawczego, a także poddawać je dogłębnej ocenie, krytycznej analizie i zaawansowanej syntezie z zastosowaniem odpowiednich metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych [U02] |
FG_U02 [4/5] |
wykazuje wysoką sprawność w planowaniu i organizowaniu zarówno pracy indywidualnej, jak i zespołowej, także o charakterze interdyscyplinarnym, precyzyjnie dostosowując metody działania do celów i dynamiki grupy [U03] |
FG_U09 [4/5] |
ma pogłębioną wiedzę obejmującą teorie, metodologię oraz terminologię wybranej dyscypliny nauk humanistycznych zgodnie z zakresem określonym w sylabusie [W01] |
FG_W01 [4/5] |
zna w stopniu pogłębionym cechy charakterystyczne dyskursu naukowego wybranej dyscypliny nauk humanistycznych zgodnie z zakresem określonym w sylabusie, poprawnie stosuje poznaną terminologię z zakresu wybranej dyscypliny nauk humanistycznych na poziomie pogłębionym [W02] |
FG_W07 [4/5] |
zna w pogłębionym stopniu i w pełni rozumie złożone uwarunkowania działalności zawodowej związanej z kierunkiem studiów filologia germańska, obejmujące fundamentalne i specjalistyczne pojęcia oraz zasady z zakresu ochrony prawa autorskiego, a także kluczowe zasady tworzenia i rozwoju różnorodnych form przedsiębiorczości zgodnie z zakresem określonym w sylabusie [W03] |
FG_W10 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [W1-FGS2-SM1-S] | 45 |
Wykład monograficzny [a02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |