Wybrane zagadnienia z dyscypliny 3
Kierunek studiów: Filologia germańska
Kod programu: W1-S2FG19.2025

Nazwa modułu: | Wybrane zagadnienia z dyscypliny 3 |
---|---|
Kod modułu: | W1-FGS2-WZD-3 |
Kod programu: | W1-S2FG19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | niemiecki |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest wysokie specjalizowanie wiedzy z zakresu współczesnych zagadnień badawczych wybranej dyscypliny humanistycznej oraz intensywne pogłębienie umiejętności rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów przy zastosowaniu wysokospecjalistycznego metajęzyka wybranej dyscypliny humanistycznej oraz krytycznej analizy nowego materiału/zakresu tematycznego w oparciu o zdobytą wiedzę, w szczególności w zakresie nauk germanistycznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
wykazuje niezwykle wysoką i świadomą gotowość do wysoko dogłębnej, krytycznej analizy zdobytej wiedzy oraz odbieranych treści, nieustannie dążąc do ich weryfikacji i doskonalenia, świadomie uznaje fundamentalne znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu zarówno problemów poznawczych, jak i praktycznych, w przypadku napotkania trudności w samodzielnym rozwiązaniu problemu aktywnie poszukuje opinii ekspertów [K01] |
FG_K01 [3/5] |
wykazuje bardzo wysoki stopień świadomej gotowości do aktywnego wypełniania zobowiązań społecznych, inicjowania oraz współorganizowania działań na rzecz społeczności, w tym wielokulturowej i wielojęzycznej, z determinacją podejmuje inicjatywy na rzecz interesu publicznego, przejawiając przedsiębiorcze myślenie i dynamiczne działanie w celu efektywnego wdrażania projektów o szerokim zasięgu społecznym, świadomie i precyzyjnie wykorzystując przy tym zdobytą wiedzę i umiejętności adekwatnie do treści zawartych w sylabusie [K02] |
FG_K03 [3/5] |
biegle i na poziomie wysoko pogłębionym stosuje poznaną wysoko specjalistyczną terminologię w celu efektywnego rozwiązywania zadań i efektywnej komunikacji ze specjalistami w wybranym obszarze wybranej dyscypliny, w szczególności na przykładzie nauk germanistycznych, demonstrując dogłębną znajomość wysoko złożonych i nietypowych zagadnień z wybranego obszaru, jednocześnie swobodnie dobierając i stosując różne techniki komunikacyjne, dostosowując je do kontekstu akademickiego i profesjonalnego [U01] |
FG_U01 [3/5] |
na poziomie wysoko pogłębionym krytycznie poddaje analizie i syntezie nowy materiał w oparciu o zdobytą wiedzę dotyczącą badań wybranej dyscypliny w wybranym obszarze, w szczególności na przykładzie języka niemieckiego w celu efektywnej realizacji zadań, precyzyjnego identyfikowania oraz sprawnego rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów w działalności zawodowej, właściwie dobierając źródła i informacje z nich pochodzące, a także poddając je dogłębnej ocenie przy zastosowaniu odpowiednich metod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych [U02] |
FG_U01 [3/5] |
potrafi w bardzo wysoko zaawansowanym stopniu planować i organizować pracę indywidualną i zespołową oraz proces własnego uczenia się przez całe życie adekwatnie do treści zawartych w sylabusie [U03] |
FG_U09 [3/5] |
ma wysoko wyspecjalizowaną i wysoko pogłębioną wiedzę obejmującą teorie, metodologię i terminologię w wybranym obszarze wybranej dyscypliny, w szczególności na przykładzie nowoczesnych badań w naukach germanistycznych [W01] |
FG_W01 [3/5] |
zna w stopniu wysoko pogłębionym specyfikę specjalistycznych obszarów wybranej dyscypliny oraz zasady komunikacji w rzadkich i nietypowych sytuacjach w tych sferach w zakresie nauk germanistycznych [W02] |
FG_W07 [3/5] |
zna w wysoko pogłębionym stopniu i w pełni rozumie złożone i nietypowe uwarunkowania działalności zawodowej związanej z kierunkiem studiów filologia germańska w zakresie wybranej dyscypliny adekwatnie do treści sylabusa [W03] |
FG_W10 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [W1-FGS2-WZD3-C] | 30 |
Wykład konwersatoryjny [b02] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące; seminarium/proseminarium [b05] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |