Seminarium magisterskie 1
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-S2OF19.2025

Nazwa modułu: | Seminarium magisterskie 1 |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-S2-SM1 |
Kod programu: | W8-S2OF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 5 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem zajęć jest zaprezentowanie studentom zasad opracowania, budowy i pisania pracy naukowej, mających prowadzić do przygotowania i napisania przez każdego uczestnika seminarium pracy dyplomowej. Seminarium ma na celu w początkowej fazie (1. semestr) zapoznać studenta z podstawami komunikacji w Web 2.0, przygotować do pisania prac naukowych oraz realizacji projektów zaliczeniowych. Pomóc w sformułowaniu tematu pracy i w wyborze odpowiedniej dla niego bibliografii. W tym czasie studenci zapoznają się z podstawową literaturą dotyczącą komunikacji w Internecie i funkcjonowaniem mediów społecznościowych. Seminarium dyplomowe ma charakter zajęć konsultacyjnych polegający głównie na doradzeniu oraz krytyce sposobu prowadzenia przez studentów prac naukowych. Ponadto celem zajęć seminaryjnych będzie przygotowanie przez studenta raportu z badań oraz projektu, prezentacji zagadnień będących przedmiotem pracy. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Pozytywny wynik wstępnej rozmowy kwalifikacyjnej na seminarium z potencjalnym promotorem pracy. Przedstawienie wstępnego konspektu i tematu pracy. [SM1_1] |
K_W03 [5/5] |
Student ma wiedzę na temat metodyki pisania pracy dyplomowej, zna metody i techniki niezbędne w realizacji zadania wyznaczonego tematem pracy. [SM1_2] |
K_W04 [4/5] |
Student potrafi dokonać krytycznej oceny danych potrzebnych do napisania pracy, umie w oparciu o merytoryczne argumenty dobrać metody badawcze i sposób analizy do konkretnych problemów związanych z pisaną pracą oraz potrafi samodzielnie stawiać hipotezy badawcze podejmuje próby ich falsyfikacji, krytycznie odnosząc się do otrzymanych wniosków. [SM1_3] |
K_U03 [5/5] |
Student posiada rozszerzone umiejętności merytorycznego argumentowania i formułowania wniosków z wykorzystaniem poglądów różnych autorów podczas referowania swoje pracy oraz jednocześnie potrafi w sposób twórczy i krytyczny odnosić się do metod i technik badawczych, stosując je do uzyskania odpowiedzi na postawiony problem badawczy. [SM1_4] |
K_U04 [4/5] |
Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z rzetelnym napisaniem pracy dyplomowej. [SM1_5] |
K_K03 [5/5] |
Student potrafi krytycznie wykorzystywać źródła wiedzy, jednocześnie potrafiąc zaplanować w czasie czynności badawcze. [SM1_6] |
K_K04 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
seminarium [SM1-1] | 30 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Prezentacja [c07] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
SM1_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |