Muzyka w filmie
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-S2OF19.2025

Nazwa modułu: | Muzyka w filmie |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-S2-MWF |
Kod programu: | W8-S2OF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 2 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest prezentacja podstawowych informacji z zakresu muzyki filmowej, rozwoju technologii wpływającej na kompozytorów oraz sylwetek twórców i ich dzieł muzycznych w korelacji z reżyserami i konkretnymi filmami. Celem jest także kształcenie umiejętności identyfikacji elementów ścieżki dźwiękowej, stylów muzycznych i technik kompozytorskich. Celem przedmiotu jest również kształcenie kompetencji w dostrzeganiu roli muzyki w filmie dokumentalnym, w szczególności kształcenie umiejętności tworzenia cech muzyki, jakich, jak m.in. wyróżnik czasu akcji, wyróżnik tematyczny, wyróżnik technologiczny. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna zasady wpływu montażu na rodzaj opowieści, a także techniki łączenia obrazu z muzyką. [MWF_1] |
K_W09 [5/5] |
Student ma wiedze, jak opowiedzieć daną historię montażem, zna podstawy techniczne pracy montażysty. [MWF_2] |
K_W10 [4/5] |
Student posiada umiejętność w warunkach domowych montażu swojego krótkiego materiału audiowizualnego. [MWF_3] |
K_U09 [5/5] |
Student posiada umiejętność opowiedzenia montażem historii, np. poprzez cięcia montażowe, przenikania itp., a także wykorzystania utworu muzycznego w montażu, jako dodatkowego łącznika w filmie. [MWF_4] |
K_U10 [4/5] |
Student nabędzie świadomość, w jaki sposób montażem można wpłynąć na zmianę gatunku materiału filmowego. [MWF_5] |
K_K09 [5/5] |
Student poprzez odpowiedni montaż będzie mógł wypróbować zrealizowany materiał w kilku wariantach montażowych, mających różny charakter i wydźwięk społeczny. [MWF_6] |
K_K10 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [MWF-1] | 30 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Spektakl [c04] Prezentacja [c07] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
egzamin |
MWF_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |