Finansowanie krótkich form audiowizualnych Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-S2OF19.2025

Nazwa modułu: Finansowanie krótkich form audiowizualnych
Kod modułu: W8-OF-S2-FKFA
Kod programu: W8-S2OF19.2025
Semestr: semestr zimowy 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: egzamin
Punkty ECTS: 4
Cel i opis treści kształcenia:
Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu finansowania krótkich form audiowizualnych. Tematyka zajęć obejmuje następujące obszary tematyczne: w pierwszej części zajęć studenci nauczą się analizy rynku, poznają potencjalne zagrożenia wynikające z charakteru projektu i współpracy. W drugiej części zajęć studenci nauczą się umiejętnie analizować scenariusz krótkiej formy pod względem produkcyjnym, organizacyjnym i finansowym, na co składają się takie elementy jak planowanie harmonogramu, tworzenie szczegółowego kosztorysu przedsięwzięcia W trzeciej części studenci uczą się sporządzać dokumentację produkcyjną (harmonogram działań, umowy finansowe) oraz ofertę sprzedażową, promocyjną krótkiego utworu audiowizualnego.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Student zna definicję tworzenia krótkich form audiowizualnych, Potrafi ocenić rodzaj krótkiego utworu audiowizualnego. [FKFA_1]
K_W07 [5/5]
Student posiada wiedzę z zakresu źródeł finansowania różnych krótkich form audiowizualnych. [FKFA_2]
K_W08 [4/5]
Student potrafi samodzielnie sporządzić plan finansowania oraz kosztorys szczegółowy. [FKFA_3]
K_U07 [5/5]
Student potrafi sporządzić pakiet produkcyjny krótkiej formy audiowizualnej. [FKFA_4]
K_U08 [4/5]
Student ma kompetencje do pełnienia funkcji kierownika produkcji i kierownika projektu w ramach tego przedsięwzięcia audiowizualnego. [FKFA_5]
K_K07 [5/5]
Student posiada zdolność zarządzania całym procesem produkcji krótkich utworów audiowizualnych. [FKFA_6]
K_K08 [4/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
wykład [FKFA-1] 15 Wykład problemowy [b01] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Projekcja [c02] 
Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] 
Spektakl [c04] 
Prezentacja [c07] 
Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
egzamin FKFA_1 FKFA_2
ćwiczenia [FKFA-2] 30 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] 
Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] 
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] 
Ekspozycja [c01] 
Projekcja [c02] 
Pokaz/demonstracja [c06] 
Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] 
Praktyka [e05] 
Obserwacja [e06] 
Autoedukacja [f01] 
Indywidualna praca z tekstem [f02] 
Praca koncepcyjna [f03] 
zaliczenie FKFA_3 FKFA_4 FKFA_5 FKFA_6
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] Przygotowanie do zajęć
uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] Przygotowanie do zajęć
opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] Aktywności komplementarne do zajęć
zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)