Zarządzanie procesem produkcji telewizyjno-filmowej
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-S1OF19.2025

Nazwa modułu: | Zarządzanie procesem produkcji telewizyjno-filmowej |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-S1-ZPP |
Kod programu: | W8-S1OF19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Proces nauczania będzie odbywał się poprzez analizę praktycznych zagadnień związanych z zarządzaniem produkcją telewizyjno-filmową w oparciu o wybrane form telewizyjne i filmowe. Ćwiczenia mające na celu nauczyć studentów umiejętności z zakresu pełnienia funkcji w pionie produkcyjnym w grupie realizacyjnej, bądź zdjęciowej. Zadania kierownicze zostaną przedstawione o oparciu o poszczególne etapy realizacji – planowanie i organizowanie (okres przygotowań), realizację (okres zdjęciowy, okres montażu i udźwiękowienia, emisja i rozliczenie produkcji telewizyjnej). W trakcie zajęć warsztatowych nacisk zostanie położony na rozwiązywanie przez studentów problemów produkcyjnych, co ma na celu nauczenie ich umiejętności wykonywania czynności i zadań kierownika produkcji. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student posiada wiedzę w zakresie metod, zasad i sposobów zarządzania procesem produkcji audycji telewizyjnych i form filmowych [ZPP_1] |
K_W04 [5/5] |
Student zna zasady sprawnego wykonywania działań i zadań produkcyjnych, a także zyskuje umiejętności rozwiązywania problemów produkcyjnych wynikających ze specyfiki zawodu kierownika produkcji, poprzez naukę opartą na analizie przedstawionych zagadnień realizacyjnych i produkcyjnych [ZPP_2] |
K_W06 [4/5] |
Student posiada umiejętność wykorzystywania wiedzy teoretycznej w praktycznych sytuacjach występujących w procesie produkcji audycji telewizyjnych oraz procesie produkcji filmu, ze szczególnym naciskiem położonym na produkcję filmu fabularnego [ZPP_3] |
K_W03 [4/5] |
Student posiada praktyczne umiejętności umożliwiające rozwiązywanie problemów produkcyjnych wynikających ze specyfiki pracy w filmie i telewizji będących w zakresie obowiązków kierownika produkcji, poprzez naukę opartą na analizie przedstawionych zagadnień. [ZPP_4] |
K_W04 [5/5] |
Student posiada zdolność bieżącego analizowania wykonywanych działań i zadań realizowanych przez kierownika produkcji w odniesieniu do zamierzeń twórczych autorów audycji telewizyjnej, bądź filmu [ZPP_5] |
K_W05 [4/5] |
Student potrafi wykonywać zadane mu czynności produkcyjne w oparciu o przedstawione konspekty i scenariusze, z uwzględnieniem możliwości realizacyjnych i założeń produkcyjnych, w tym : opracowanie kosztorysów (budżetowanie), właściwy dobór realizatorów (konstruowanie grupy produkcyjnej / ekipy telewizyjnej), prawidłowe opracowanie planów pracy, prawidłowe opracowanie dokumentacji: pism służbowych, zamówień, wniosków i umów) [ZPP_6] |
K_W06 [5/5] |
Student potrafi określić i dobrać niezbędne środki (między innymi techniczne i inscenizacyjne), wybrać i pozyskać obiekty zdjęciowe [ZPP_7] |
K_U05 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
ćwiczenia [ZPP-1] | 60 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
ZPP_1 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |