Nowe media w społecznościach lokalnych
Kierunek studiów: Organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej
Kod programu: W8-S1OF19.2025

Nazwa modułu: | Nowe media w społecznościach lokalnych |
---|---|
Kod modułu: | W8-OF-S1-GLOKa |
Kod programu: | W8-S1OF19.2025 |
Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Zakres tematyczny modułu Nowe media w społeczności lokalnej (Przedmiot do wyboru) obejmuje bardzo szerokie pole zagadnień dotyczących nowych mediów i zagadnień socjologicznych związanych ze społecznościami ludzkimi, w tym także społecznościami lokalnymi. Podczas realizacji modułu przedstawiona i poddana analizie zostaje specyfika wykorzystania nowych mediów w społecznościach lokalnych. Celem modułu jest zapoznanie studenta z teoriami oddziaływania technologii oraz pojęciem społeczeństwa informacyjnego. Student dowiaduje się jak analizować zjawiska elektronicznej agory i wpływu cyfrowej sfery publicznej na politykę i obywateli na szczeblu lokalnym. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
Student zna definicje nowych mediów oraz potrafi wskazać ich podstawowe pojęcia. [GLOKa_1] |
K_W14 [5/5] |
Student analizuje pojęcie społeczeństwa informacyjnego, zna podstawy jego funkcjonowania oraz krytycznie przedstawia jego rolę w tworzeniu społeczeństwa obywatelskiego. [GLOKa_2] |
K_W14 [5/5] |
Student potrafi wskazać i ocenić procesy fragmentaryzacji w mediach. [GLOKa_3] |
K_W14 [4/5] |
Student zarysowuje podstawowe pojęcia nowych mediów oraz potrafi je znaleźć w wybranych przykładach z życia codziennego. [GLOKa_4] |
K_W14 [4/5] |
Student wynajduje i potrafi powiązać bariery w komunikowaniu z niską efektywnością wybranych lokalnych strategii komunikacyjnych. [GLOKa_5] |
K_W14 [5/5] |
Student na podstawie przedstawionych przykładów tworzy własny model efektywnego komunikowania ze społecznością lokalną za pomocą nowych mediów. [GLOKa_6] |
K_W14 [5/5] |
Student identyfikuje i rozumie zagrożenie cyberwykluczeniem oraz podejmuje dyskusję na temat możliwych środków zaradczych. [GLOKa_7] |
K_K08 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [GLOKa-1] | 15 |
Wykład problemowy [b01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Projekcja [c02] Odtworzenie audio/słuchowisko [c03] Spektakl [c04] Prezentacja [c07] Ćwiczenie produkcyjne - warsztat [e02] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
GLOKa_1 |
ćwiczenia [GLOKa-2] | 15 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Metody aktywizujące: inscenizacja/drama [b06] Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Ekspozycja [c01] Projekcja [c02] Pokaz/demonstracja [c06] Tworzenie/wytwarzanie - warsztat twórczy [e03] Praktyka [e05] Obserwacja [e06] Autoedukacja [f01] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
GLOKa_6 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Publikacja dzieła/prezentacja działania, w tym poza murami Uniwersytetu [e02] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór czynności realizowanych w celu upublicznienia (poza zajęciami) efektów pracy badawczej, artystycznej, twórczej, projektowej, konstrukcyjnej, eksperymentalnej, itp., w formie klasycznej prezentacji, ekspozycji, koncertu, projekcji, plakatu, publikacji, zapośredniczonej poprzez media, w formie cyfrowej i w ramach innych czynności; upublicznienie z wykorzystaniem różnych form i narzędzi |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |