Ekspertyzy środowiskowe
Kierunek studiów: Inżynieria zagrożeń środowiskowych
Kod programu: W2-S1IZ19.2025

Nazwa modułu: | Ekspertyzy środowiskowe |
---|---|
Kod modułu: | W2-IZ-S1-140 |
Kod programu: | W2-S1IZ19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2028/2029 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Przedmiot ma umożliwić studentowi orientowanie się w problematyce oddziaływania na środowisko naturalne inwestycji, zarówno od strony legislacyjnej (w tym o źródłach informacji o środowisku, udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska, procedur oceny oddziaływania na środowisko), jak i realizowanych ekspertyz środowiskowych, ze szczególnym uwzględnieniem obiektów liniowych (zwłaszcza autostrad).
W ramach laboratorium studenci zapoznają się z antropogenicznymi uwarunkowaniami klimatu akustycznego, zanieczyszczenia powietrza oraz środowiska wodnego, zagrożeniami związanymi z powodziami i zabudową hydrotechniczną, relacjami pomiędzy zagospodarowaniem przestrzennym a środowiskiem przyrodniczym. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę, formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy oraz wykonywać zadania w różnych warunkach [U01] |
U01 [4/5] |
ma zaawansowaną wiedzę w zakresie nauk zajmujących się geozagrożeniami, zna używaną w tych naukach terminologię oraz rozumie złożone uwarunkowania zjawisk stanowiących geozagrożenia [W01] |
W01 [3/5] |
zna wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi [W02] |
W02 [4/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-IZ-S1-140_fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład problemowy [b01] Praca z podręcznikiem programowym [d02] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] |
egzamin |
W01 |
laboratorium [W2-IZ-S1-140_fs_2] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Indywidualna praca z tekstem [f02] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
U01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |