Podstawy turystyki
Kierunek studiów: Geografia
Kod programu: W2-S2GF19.2025

Nazwa modułu: | Podstawy turystyki |
---|---|
Kod modułu: | W2-GFO-S2-003 |
Kod programu: | W2-S2GF19.2025 |
Semestr: | semestr zimowy 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 3 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawami geografii turyzmu, w tym m.in.: podstawami typologii turystyki; czynnikami warunkującymi rozwój turystyki, ze szczególnym uwzględnieniem czynników przyrodniczych, ekonomicznych, politycznych, kulturowych; aspektami socjologii podróży,; kulturową różnorodnością świata; funkcjami turystyki we współczesnym Świecie; głównymi kierunkami i celami podróży; następstwami turystyki dla środowiska przyrodniczego oraz znaczeniem turystyki dla rynków ekonomicznych wybranych regionów. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
krytycznie ocenia posiadaną wiedzę, jest gotów stale uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności z zakresu geografii turyzmu [W2-GFO-S2-003 _1] |
KGG2_K01 [3/5] |
potrafi samodzielnie formułować i rozwiązywać złożone i nietypowe problemy związane z rozwojem turystyki [W2-GFO-S2-003 _2] |
KGG2_U01 [4/5] |
potrafi wykonywać zadania z użyciem właściwych źródeł i baz informacyjnych, a także potrafi przeprowadzić krytyczną analizę i ocenę oraz syntezę pozyskanych informacji [W2-GFO-S2-003 _3] |
KGG2_U02 [4/5] |
potrafi formułować i rozwiązywać problemy geograficzne: identyfikować, analizować, interpretować i prognozować zjawiska związane z ruchem turystycznym [W2-GFO-S2-003 _4] |
KGG2_U03 [4/5] |
rozumie podstawowe zjawiska i procesy geograficzne decydujące o przebiegu turystyki [W2-GFO-S2-003 _5] |
KGG2_W01 [5/5] |
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu narzędzia pozyskiwania danych o walorach turystycznych, zagospodarowaniu turystycznym i dostępności komunikacyjnej [W2-GFO-S2-003 _6] |
KGG2_W02 [3/5] |
zna i rozumie w zaawansowanym stopniu teorie wyjaśniające zjawiska związane z turystyką [W2-GFO-S2-003 _7] |
KGG2_W03 [4/5] |
zna i rozumie fundamentalne dylematy rozwoju współczesnej turystyki [W2-GFO-S2-003 _8] |
KGG2_W02 [3/5] |
zna i rozumie uwarunkowania rozwoju turystyki [W2-GFO-S2-003 _9] |
KGG2_W02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [W2-GFO-S2-003 _fs_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] Wykład monograficzny [a02] Odczyt [a04] |
zaliczenie |
W2-GFO-S2-003 _1 |
laboratorium [W2-GFO-S2-003 _fs_2] | 15 |
Metody aktywizujące: dyskusja/debata [b04] Prezentacja [c07] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] |
zaliczenie |
W2-GFO-S2-003 _2 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |