Robotyka dla nauczycieli matematyki
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-N2MT19.2025
| Nazwa modułu: | Robotyka dla nauczycieli matematyki |
|---|---|
| Kod modułu: | W4-MT-N2-25-RobNMat |
| Kod programu: | W4-N2MT19.2025 |
| Semestr: | semestr zimowy 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 2 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Celem przedmiotu jest rozszerzenie wiedzy i umiejętności dotyczących programowania mikrokontrolerów oraz wykorzystania czujników. Studenci zapozna się z budową i funkcjonowaniem bezprzewodowych i przewodowych technologii wymiany danych, poznają wybrane elementy AI. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Student zna pojęcia związane z budową robotów, różnymi czujnikami ich zastosowaniem oraz programowaniem. [RobNMatN1] |
K_W07 [2/5] |
Student jest gotów aby pracować w zespole oraz organizować jego pracę. Szanuje pracę innych osób z zespołu. [RobNMatN2] |
K_K03 [1/5] |
Student potrafi wykorzystać elementy robotyki w nauczaniu matematyki oraz zorganizować zajęcia dla dzieci z różnymi potrzebami edukacyjnymi. [RobNMatN3] |
KN.2023_U02 [3/5] |
Student widzi potrzebę dokształcania się w dziedzinie nowych technologii. [RobNMatN4] |
K_K01 [5/5] |
Student zna zagadnienie związanie z AI. [RobNMatN5] |
K_W04 [3/5] |
Student potrafi wykorzystać programowanie w języku wysokiego poziomy do zaprojektowania działającego układu. [RobNMatN6] |
K_U07 [2/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| laboratorium [RobNMatN] | 15 |
Metody aktywizujące: studium przypadku [b07] Metody aktywizujące: peer learning [b08] Praca z komputerem [d01] Praca z innym narzędziem dydaktycznym [d03] Obserwacja [e06] Symulacja [e07] Praca koncepcyjna [f03] |
zaliczenie |
RobNMatN1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
| Wytworzenie/przygotowanie narzędzi, materiałów, dokumentacji niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a05] | Przygotowanie do zajęć | opracowanie, przygotowanie i weryfikacja przydatności narzędzi oraz materiałów (np. pomocy, scenariuszy, narzędzi badawczych, aparatury, itd.) do wykorzystania w ramach zajęć lub służących przygotowaniu się do nich |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
| Podejmowanie z własnej inicjatywy i indywidualnie aktywności służących poszerzeniu zakresu lub głębi treści nauczania, w tym poza murami Uniwersytetu [e01] | Aktywności komplementarne do zajęć | zbiór aktywności podejmowanych samodzielnie i z własnej inicjatywy studenta, mających na celu pogłębienie lub poszerzenie wiedzy i umiejętności, ich powtórzenie, utrwalenie lub weryfikację, w tym uwzględniające aktywności realizowane w innych przestrzeniach, np. w instytucji upowszechniania kultury, w instytucji oświatowej, laboratorium, w plenerze, itd.; w tym autoedukacja |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||