Moduł specjalistyczny
Kierunek studiów: Matematyka
Kod programu: W4-N2MT19.2025

Nazwa modułu: | Moduł specjalistyczny |
---|---|
Kod modułu: | W4-MT-N2-25-MSpe |
Kod programu: | W4-N2MT19.2025 |
Semestr: |
|
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | egzamin |
Punkty ECTS: | 6 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem Modułu specjalistycznego jest pogłębienie wiedzy z zakresu zaawansowanej teorii matematycznej poprzez krytyczną analizę jej rozwoju oraz zastosowań. Studenci zapoznają się z interdyscyplinarnymi powiązaniami teorii oraz aktualnymi wyzwaniami badawczymi w kontekście współczesnych problemów naukowych.
Przewiduje się realizację następujących treści kształcenia.
1. Krytyczna analiza roli i znaczenia problematyki przedmiotu w kontekście historycznego i współczesnego rozwoju nauk matematycznych i ścisłych.
2. Wprowadzenie pojęć i definicji związanych ze szczegółową i pogłębioną teorią specjalistyczną omawianą w czasie zajęć, w tym rozważanie różnych podejść i ich wzajemnych relacji.
3. Sformułowanie, szczegółowe udowodnienie i omówienie twierdzeń modułu specjalistycznego, z uwzględnieniem złożonych metod dowodowych i uogólnień.
4. Analiza możliwości stosowania specjalistycznej wiedzy teoretycznej do rozwiązywania złożonych problemów naukowych lub praktycznych.
5. Ukazanie interdyscyplinarnych powiązań omawianych zagadnień z innymi dziedzinami nauk oraz zastosowaniami w badaniach naukowych.
6. Omówienie perspektyw dalszego rozwoju teorii, identyfikacja otwartych problemów badawczych oraz ocena znaczenia zdobytej wiedzy w kontekście współczesnych wyzwań naukowych lub praktycznych. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
zna i rozumie w pogłębionym stopniu pojęcia i twierdzenia specjalistycznej teorii matematycznej poruszanej w czasie zajęć oraz rozumie ich znaczenie w kontekście rozwoju nauk ścisłych [MSpe_01] |
K_W04 [4/5] |
potrafi samodzielnie planować i realizować planować proces poszerzania wiedzy z wykorzystaniem odpowiednio dobranych źródeł oraz wspierać innych w nauce i praktycznym zastosowaniu metod specjalistycznych poznanych na zajęciach [MSpe_02] |
K_U06 [4/5] |
potrafi krytycznie analizować i interpretować złożone hipotezy i teorie matematyczne poruszane na zajęciach, wskazując ich zastosowanie w różnych dziedzinach nauki [MSpe_03] |
K_U05 [4/5] |
potrafi samodzielnie formułować hipotezy badawcze na podstawie teorii poruszanej na zajęciach oraz stosuje odpowiednie metody dowodowe w celu ich weryfikacji i zastosowania w badaniach naukowych [MSpe_04] |
K_U07 [3/5] |
jest gotów do krytycznej oceny zdobytej specjalistycznej wiedzy matematycznej oraz jej znaczenia w kontekście współczesnych wyzwań badawczych i technologicznych, wykazując otwartość na interdyscyplinarne podejście w rozwiązywaniu problemów oraz uwzględniając ekspercką pomoc w razie napotkanych trudności [MSpe_05] |
K_K05 [2/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
wykład [MSpe_fns_1] | 15 |
Wykład informacyjny/kursowy [a01] |
egzamin |
MSpe_01 |
laboratorium [MSpe_fns_2] | 15 |
Metody aktywizujące: peer learning [b08] |
zaliczenie |
MSpe_03 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Konsultowanie materiałów uzupełniających [względem wskazanych w sylabusie] [a04] | Przygotowanie do zajęć | uzgadnianie dodatkowych do wskazanych w sylabusie materiałów, służących realizacji zadań wynikających z uczestnictwa w zajęciach lub na potrzeby przygotowania się do nich |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |