Programowanie algorytmów sztucznej inteligencji
Kierunek studiów: Data Science i sztuczna inteligencja
Kod programu: W4-S1DS25.2025

Nazwa modułu: | Programowanie algorytmów sztucznej inteligencji |
---|---|
Kod modułu: | W4_DSAI_S1_PASzIn |
Kod programu: | W4-S1DS25.2025 |
Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
Język wykładowy: | polski |
Forma zaliczenia: | zaliczenie |
Punkty ECTS: | 4 |
Cel i opis treści kształcenia: | Celem modułu jest dostarczenie studentom zaawansowanych umiejętności programistycznych. Studenci zdobędą wiedzę na temat różnych paradygmatów programowania, narzędzi oraz praktyk, które pozwolą im efektywnie projektować, tworzyć i optymalizować aplikacje. Moduł ma na celu przygotowanie studentów do pracy w zespołach programistycznych oraz do rozwijania innowacyjnych rozwiązań w dynamicznie rozwijającym się świecie technologii informacyjnych. W ramach treści realizowanych studenci zapoznają się z zaawansowanymi paradygmatami programowania, zdobędą wiedzę na temat zarządzania pamięcią i współbieżności w programowaniu. W kontekście struktury danych i algorytmów, studenci nauczą się implementować oraz analizować złożone struktury, co pomoże im efektywnie rozwiązywać problemowe zadania programistyczne. |
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
---|---|
współpracuje w zespole programistycznym, dzieląc się wiedzą oraz wsparciem w rozwiązywaniu problemów i tworzeniu projektów programistycznych. [K01] |
DSAI_1S_U09 [3/5] |
wykazuje się odpowiedzialnością za jakość kodu, w tym dbałością o dokumentację oraz przestrzeganie standardów programistycznych w swoich projektach. [K02] |
DSAI_1S_K03 [2/5] |
dostrzega znaczenie ciągłego uczenia się oraz samodoskonalenia się w obszarze nowoczesnych technik programowania oraz aktualnych trendów w branży IT [K03] |
DSAI_1S_U10 [3/5] |
potrafi wykorzystać zaawansowane techniki programowania do tworzenia i optymalizacji aplikacji, w tym debugowania, testowania oraz analizy wydajności kodu [U01] |
DSAI_1S_U02 [3/5] |
umie projektować oraz implementować złożone struktury danych i algorytmy, dostosowując je do wymagań oraz charakterystyki problemów programistycznych. [U02] |
DSAI_1S_U02 [3/5] |
potrafi efektywnie korzystać z narzędzi i środowisk programistycznych, takich jak systemy kontroli wersji i środowiska IDE, w celu poprawy jakości wytwarzanego oprogramowania. [U03] |
DSAI_1S_U02 [3/5] |
posiada zaawansowaną wiedzę na temat paradygmatów programowania, w tym programowania obiektowego, funkcyjnego oraz reaktywnego, i potrafi zdefiniować ich kluczowe elementy. [W01] |
DSAI_1S_W02 [3/5] |
zna zasady projektowania oprogramowania, w tym wzorce projektowe, oraz potrafi je zastosować w tworzeniu efektywnych i skalowalnych aplikacji. [W02] |
DSAI_1S_W02 [3/5] |
rozumie koncepcje zarządzania pamięcią oraz współbieżności w programowaniu, w tym mechanizmy synchronizacji i zarządzania wątkami. [W03] |
DSAI_1S_W02 [3/5] |
Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
---|---|---|---|---|
laboratorium [fs_01] | 45 |
Opis [a03] Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Praca z komputerem [d01] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
K01 |
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
---|---|---|
Nazwa | Kategoria | Opis |
Kwerenda materiałów i przegląd działań niezbędnych do uczestnictwa w zajęciach [a01] | Przygotowanie do zajęć | przegląd literatury, dokumentacji, narzędzi i materiałów oraz specyfiki i zakresu działań wskazanych w sylabusie jako wymagane do pełnego uczestnictwa w zajęciach |
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
Realizacja indywidualnego lub grupowego zadania zaliczeniowego/egz./etapowego [c03] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | zbiór czynności zmierzających do wykonania zadania zleconego do realizacji poza zajęciami, jako obligatoryjnego etapu/elementu weryfikacji przypisanych do tych zajęć efektów uczenia się |
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
Załączniki |
---|
Opis modułu (PDF) |
Sylabusy (USOSweb) | ||
---|---|---|
Semestr | Moduł | Język wykładowy |
(brak danych) |