Analiza matematyczna II
Kierunek studiów: Data Science i sztuczna inteligencja
Kod programu: W4-S1DS25.2025
| Nazwa modułu: | Analiza matematyczna II |
|---|---|
| Kod modułu: | W4_DSAI_S1_AMat2 |
| Kod programu: | W4-S1DS25.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2025/2026 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 5 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł jest kontynuacją modułu Analiza matematyczna I. Celem modułu jest dalsze zapoznanie studenta z pojęciami i metodami rachunków różniczkowego i całkowego funkcji wielu zmiennych oraz równań różniczkowych. Treści programowe obejmują również typowe zastosowania metod analizy matematycznej.
W czasie zajęć będą poruszane zagadnienia dotyczące m.in. rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych, ekstremów lokalnych i warunkowych, całek wielokrotnych i ich własności i zastosowań, całek krzywoliniowych i powierzchniowych oraz elementów teorii równań różniczkowych zwyczajnych wraz z przykładami zastosowań do rozwiązywania problemów inżynieryjno-technicznych. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | nie dotyczy |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Dostrzega znaczenie wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze analizy danych i sztucznej inteligencji oraz potrafi rozpoznać potrzebę konsultacji z ekspertami w przypadku trudności z ich samodzielnym rozwiązaniem [K01] |
DSAI_1S_K01 [4/5] |
Rozumie potrzebę ścisłości matematycznej i potrafi przeprowadzać poprawne rozumowania [U01] |
DSAI_1S_U01 [3/5] |
Potrafi rozwiązywać zadania z zakresu analizy matematycznej funkcji wielu zmiennych [U02] |
DSAI_1S_U01 [3/5] |
Potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu równań różniczkowych zwyczajnych [U03] |
DSAI_1S_U01 [3/5] |
Zna podstawowe pojęcia z zakresu analizy matematycznej funkcji wielu zmiennych oraz jej zastosowań [W01] |
DSAI_1S_W01 [3/5] |
Zna elementarne pojęcie z zakresu równań różniczkowych [W02] |
DSAI_1S_W01 [3/5] |
Zna metody związane z zastosowaniem analizy matematycznej i równań różniczkowych do rozwiązywania problemów przyrodniczych i technicznych [W03] |
DSAI_1S_W01 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| konwersatorium [fs_01] | 60 |
Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] Wykład konwersatoryjny [b02] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
K01 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] | Przygotowanie do zajęć | czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie |
| Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się |
| Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] | Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się | przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||