Analiza matematyczna II Kierunek studiów: Data Science i sztuczna inteligencja
Kod programu: W4-S1DS25.2025

Nazwa modułu: Analiza matematyczna II
Kod modułu: W4_DSAI_S1_AMat2
Kod programu: W4-S1DS25.2025
Semestr: semestr letni 2025/2026
Język wykładowy: polski
Forma zaliczenia: zaliczenie
Punkty ECTS: 5
Cel i opis treści kształcenia:
Moduł jest kontynuacją modułu Analiza matematyczna I. Celem modułu jest dalsze zapoznanie studenta z pojęciami i metodami rachunków różniczkowego i całkowego funkcji wielu zmiennych oraz równań różniczkowych. Treści programowe obejmują również typowe zastosowania metod analizy matematycznej. W czasie zajęć będą poruszane zagadnienia dotyczące m.in. rachunku różniczkowego funkcji wielu zmiennych, ekstremów lokalnych i warunkowych, całek wielokrotnych i ich własności i zastosowań, całek krzywoliniowych i powierzchniowych oraz elementów teorii równań różniczkowych zwyczajnych wraz z przykładami zastosowań do rozwiązywania problemów inżynieryjno-technicznych.
Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): nie dotyczy
Efekt modułowy Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5]
Dostrzega znaczenie wiedzy matematycznej w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych w obszarze analizy danych i sztucznej inteligencji oraz potrafi rozpoznać potrzebę konsultacji z ekspertami w przypadku trudności z ich samodzielnym rozwiązaniem [K01]
DSAI_1S_K01 [4/5]
Rozumie potrzebę ścisłości matematycznej i potrafi przeprowadzać poprawne rozumowania [U01]
DSAI_1S_U01 [3/5]
Potrafi rozwiązywać zadania z zakresu analizy matematycznej funkcji wielu zmiennych [U02]
DSAI_1S_U01 [3/5]
Potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu równań różniczkowych zwyczajnych [U03]
DSAI_1S_U01 [3/5]
Zna podstawowe pojęcia z zakresu analizy matematycznej funkcji wielu zmiennych oraz jej zastosowań [W01]
DSAI_1S_W01 [3/5]
Zna elementarne pojęcie z zakresu równań różniczkowych [W02]
DSAI_1S_W01 [3/5]
Zna metody związane z zastosowaniem analizy matematycznej i równań różniczkowych do rozwiązywania problemów przyrodniczych i technicznych [W03]
DSAI_1S_W01 [3/5]
Forma prowadzonych zajęć Liczba godzin Metody prowadzenia zajęć Sposób weryfikacji efektów uczenia się Efekty uczenia się
konwersatorium [fs_01] 60 Objaśnienie/wyjaśnienie [a05] 
Wykład konwersatoryjny [b02] 
Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] 
zaliczenie K01 U01 U02 U03 W01 W02 W03
Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności:
Nazwa Kategoria Opis
Czytanie literatury / analiza materiałów źródłowych [a02] Przygotowanie do zajęć
czytanie literatury wskazanej w sylabusie; przegląd, porządkowanie, analiza i wybór materiałów źródłowych do wykorzystania w ramach zajęć
Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] Przygotowanie do zajęć
czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach)
Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów
Weryfikacja/dostosowanie/dyskutowanie zapisów w sylabusie [b02] Konsultowanie programu i organizacji zajęć
konsultowanie treści sylabusa z potencjalną weryfikacją zapisów wymagających spełnienia specjalnych warunków uczestnictwa w zajęciach, np. wymagań technicznych, czasowych, przestrzennych, innych, w tym warunków uczestnictwa w zajęciach poza murami uczelni, zajęć organizowanych w blokach, organizowanych online, itp.; konsultowanie z potencjalnym udziałem opiekuna roku lub członkami grupy zajęciowej
Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp.
Studiowanie wykorzystanej literatury oraz wytworzonych w ramach zajęć materiałów [c02] Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się
wgłębianie się, dociekanie, rozważanie, przyswajanie, interpretacja lub porządkowanie wiedzy pochodzącej z literatury, dokumentacji, instrukcji, scenariuszy, itd., wykorzystanych na zajęciach oraz z notatek lub innych materiałów/wytworów sporządzonych w ich trakcie
Analiza korekt/informacji zwrotnej ze strony NA dotyczących wyników wer. ef. ucz. [d01] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd uwag, ocen i opinii sporządzonych przez NA odnoszących się do realizacji zadania sprawdzającego poziom osiągniętych efektów uczenia się
Opracowanie planu korekty i zadań uzupełniających/korygujących [d02] Konsultowanie wyników weryfikacji efektów uczenia się
przegląd i wybór zadań oraz czynności pozwalających na eliminację wskazanych przez NA błędów, ich weryfikację lub poprawę oraz zaliczenie zadania na, co najmniej, najniższym dopuszczalnym poziomie
Załączniki
Opis modułu (PDF)
Informacje o sylabusach mogą ulec zmianie w trakcie trwania studiów.
Sylabusy (USOSweb)
Semestr Moduł Język wykładowy
(brak danych)