Podstawy improwizacji 2
Kierunek studiów: Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej
Kod programu: W6-S1EM19.2025
| Nazwa modułu: | Podstawy improwizacji 2 |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-EM-S1-PIM2 |
| Kod programu: | W6-S1EM19.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2027/2028 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Opanowanie umiejętności improwizowania na instrumencie zgodnie z zakresem określonym w adekwatnym sylabusie. Rozwijanie wyobraźni muzycznej, warsztatu gry oraz zgromadzenie środków improwizatorskich. Poznanie literatury dotyczącej improwizacji. Umiejętność organizacji własnej pracy. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): | Podstawy improwizacji 1 [W6-EM-S1-PIM1] |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Posiada wiadomości teoretyczne związane z elementami dzieła muzycznego oraz potrafi je skutecznie wykorzystać w improwizacji instrumentalnej. [W6-EM-S1-PIM2_1] |
W6-EM-S1-W03 [1/5] |
Potrafi stosować prawidłową postawę podczas gry na instrumencie. Posiada umiejętność poprawnego odczytania zapisu nutowego oraz symboli harmonicznych w ramach realizowanych zadań improwizatorskich. Dysponuje techniką gry umożliwiającą poprawne wykonanie utworów improwizowanych. [W6-EM-S1-PIM2_2] |
W6-EM-S1-U06 [2/5] |
Zna efektywne metody pracy własnej nad doskonaleniem umiejętności improwizatorskich w aspekcie muzycznym i technicznym oraz konstruktywnie współpracuje z pedagogiem prowadzącym. [W6-EM-S1-PIM2_3] |
W6-EM-S1-K02 [3/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [W6-EM-S1-PIM2_fs1] | 10 |
Pokaz/demonstracja [c06] |
zaliczenie |
W6-EM-S1-PIM2_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Konsultowanie harmonogramu [b03] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | zapoznanie z planem zajęć w celu optymalizacji uczestnictwa w zajęciach, w tym komplementarnych do zajęć kierunkowych; konsultowanie z potencjalnym udziałem tutora lub opiekuna roku |
| Ustalanie etapów realizacji zadań przyczyniających się do weryfikacji efektów uczenia się [c01] | Przygotowanie do weryfikacji efektów uczenia się | przygotowanie strategii realizacji zadania uwzględniającej podział treści, czynności i ich zakres, czas realizacji oraz/lub sposób pozyskania niezbędnych do jego wykonania materiałów i narzędzi, itp. |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||