Kształcenie słuchu 4
Kierunek studiów: Muzyka w multimediach
Kod programu: W6-S1ML19.2025
| Nazwa modułu: | Kształcenie słuchu 4 |
|---|---|
| Kod modułu: | W6-MM-S1-KSS4 |
| Kod programu: | W6-S1ML19.2025 |
| Semestr: | semestr letni 2026/2027 |
| Język wykładowy: | polski |
| Forma zaliczenia: | zaliczenie |
| Punkty ECTS: | 1 |
| Cel i opis treści kształcenia: | Moduł Kształcenie słuchu 4 ma na celu wyrobienie zaawansowanych umiejętności praktycznych rozpoznawania jak i określania zjawisk dźwiękowych poprzez rozwijanie zmysłu słuchu. Celem modułu jest rozwijanie u studentów słuchu wysokościowego, harmonicznego, poczucia rytmu, pamięci muzycznej i wyobraźni muzycznej oraz słuchu wewnętrznego. Dodatkowym aspektem jest pogłębianie zaawansowanej umiejętności studentów w zakresie czytania głosem nut. |
| Lista modułów koniecznych do zaliczenia przed przystąpieniem do tego modułu (o ile to konieczne): |
Kształcenie słuchu 1 [W6-MM-S1-KSS1]
Kształcenie słuchu 2 [W6-MM-S1-KSS2] Kształcenie słuchu 3 [W6-MM-S1-KSS3] |
| Efekt modułowy | Kody efektów kierunkowych do których odnosi się efekt modułowy [stopień realizacji: skala 1-5] |
|---|---|
Zna i identyfikuje zjawiska dźwiękowe w obszarze interwałów, akordów oraz gam. [W6-MM-S1-KSS4_1] |
W6-MM-S1-W03 [4/5] |
Potrafi wykorzystać nabytą wiedzę podczas realizacji ćwiczeń słuchowych, pisemnych i głosowych z zakresu solfeżu. [W6-MM-S1-KSS4_2] |
W6-MM-S1-W03 [4/5] |
Potrafi zapisać lub skorygować przebieg rytmiczny oraz melodyczno-rytmiczny. [W6-MM-S1-KSS4_3] |
W6-MM-S1-U03 [4/5] |
| Forma prowadzonych zajęć | Liczba godzin | Metody prowadzenia zajęć | Sposób weryfikacji efektów uczenia się | Efekty uczenia się |
|---|---|---|---|---|
| ćwiczenia [W6-MM-S1-KSS4_fs1] | 15 |
Opis [a03] Metody aktywizujące: flipped classroom [b09] Ćwiczenie laboratoryjne/doświadczenie [e01] |
zaliczenie |
W6-MM-S1-KSS4_1 |
| Praca studenta poza udziałem w zajęciach obejmuje w szczególności: | ||
|---|---|---|
| Nazwa | Kategoria | Opis |
| Ćwiczenie praktycznych umiejętności [a03] | Przygotowanie do zajęć | czynności polegające na powtarzaniu, doskonaleniu i utrwalaniu praktycznych umiejętności, w tym ćwiczonych podczas odbytych wcześniej zajęć lub nowych, niezbędnych z punktu widzenia realizacji kolejnych elementów programu (jako przygotowanie się uczestnictwa w zajęciach) |
| Zapoznanie się z zapisami sylabusa [b01] | Konsultowanie programu i organizacji zajęć | przeglądanie zawartości sylabusa i zapoznanie się z treścią jego zapisów |
| Załączniki |
|---|
| Opis modułu (PDF) |
| Sylabusy (USOSweb) | ||
|---|---|---|
| Semestr | Moduł | Język wykładowy |
| (brak danych) | ||